Ik zag vandaag Outcast bij de Free Record Shop liggen voor 20 Hollandse guldens en bedacht me weer eens dat sommige titels hun geld dubbel en dwars waard zijn. Zo kocht ik Outcast nog voor 100 gulden en ben ik er nog steeds trots op.

Outcast is een titel die menige gamer flink wat uurtjes zoet heeft gehouden met frisse puzzels en wat flinke aktie. Appeal is nog steeds bezig aan het vervolg op deze game, wat uit gaat komen voor de PC en PS2.Cutter Slade has been upgraded from his previous polygonal incarnation in Outcast with an insane amount of polygon. Thanks to the power of the vector units (PS2) and hardware T&L (PC), Cutter now features around 4500 triangles (12000 rendered) compared with the original 850 in Outcast1. The number of bones have also raised dramatically going from 23 in Outcast1 to 78 in Outcast2.

This enables us to move every finger independently, each shoulder separately, and even manipulate every muscle of his face, thus enabling to convey subtle expression and perfect lip-syncing during in-game cinematics and dialogs. Eerder kregen we vandaag al 6 nieuwe screenshots te zien waarop voor het eerst Cutter Slade te bezichtigen was, net kregen we een nieuwtje toegestuurd van wat meldde dat er op de officiële site nog wat meer screens van de Navy Seal staan.

Deze zijn op deze pagina te bekijken.