Nieuws

Nintendo verlengt garantie van Joy-Cons

Twaalf maanden langer

Geschreven door Jolien Mauritsz op
Nintendo Europa heeft aangekondigd de garantie van de Joy-Cons te gaan verlengen met een jaar. De reden is het onderzoek dat de Belgische consumentenorganisatie Test Aankoop naar de controllers heeft gedaan.

De consumentenorganisatie uitte hun zorgen over de kwaliteit van Joy-Cons. Ze doelen hierop de Joy Con-drifting, waar sommige controllers van de Nintendo Switch last van hebben. Bij Joy-Con-drifting krijgen de analoge sticks in de controllers een afwijking, waardoor het personage in de game of de camera ongecontroleerd gaan bewegen.

Nintendo heeft in een verklaring gezegd dat ze in gesprek zijn gegaan met Test Aankoop over hun zorgen. De uitgever vertelt ook dat de garantie van de Joy-Cons vanaf maart met twaalf maanden verlengd gaat worden in heel Europa. De verlenging van de garantie werd eerder dit jaar al ingevoerd in Frankrijk.

De verlenging van de garantie geldt voor alle Joy-Cons, ook exemplaren die voor maart zijn aangeschaft.

Dit artikel delen:

Lees meer

The Witcher 3-ontwikkelaars krijgen nu meer omzet op Steam De aanvallen en krachten van Kefla inDragon Ball FighterZ
10

Reacties op: Nintendo verlengt garantie van Joy-Cons

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Krytuun

    • 21 februari 2020 15:04
    Werkende in een gameshop kan ik beamen dat dit heel veel voorkomt. Zover ik heb ondervonden wordt deze vorm van garantie nu al toegepast. Ik heb recent nog een Joy-con retour gekregen die was vervangen terwijl deze in het tweede jaar van de garantie zat.

    Toch zou je verwachten van een groot bedrijf als Nintendo, dat ze een structurele oplossing zouden bieden, ipv een pleister op een wond, die na 6 maanden opnieuw kan optreden.

    Dit is na de N64 weer een analog stick die kuren vertoond door normaal gebruik. Waarom zijn andere controllers veel duurzamer?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 21 februari 2020 15:14
    Nu de levensduur nog

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    burhan42

    • 21 februari 2020 16:35
    Hoe kan je garantie aanvragen gaat dat via nintendo website? Hoe zit dat nou precies. Ik heb allang niet meer de bons van mijn joycon en zou hrt echt fantastisch vinden als ik het toch ff kab laten repareren. Als iemand iets weet hoor ik het graag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 21 februari 2020 16:38
    @burhan42 contact opnemen met de klantenservice via tel of mail.

    https://www.nintendo.nl/Service-en-info/Contact/Reparaties/Reparaties-1106617.html

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 21 februari 2020 17:51
    @burhan42 Je kan terug gaan naar de winkel waar het is aangeschaft.

    Ik ben werkzaam in de retail en wij kunnen het direct naar Nintendo versturen met bijhorende aankoopbon. Ik heb via deze manier al zeker 100 defecte aangemeld de afgelopen 1,5 jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    burhan42

    • 22 februari 2020 11:11
    @Krytuun
    Ja probleem is dat ik de bon niet meer heb

    @TommyVercetti
    Bedankt voor je reactie ik ga eerst zelf kijken als ik ding openmaakt of ik er iets aan kan doen wil namelijk niet 5 jaar wachten voor een nieuwe controller. Maar we zien wel iedereen bedankt voor jullie reacties

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 22 februari 2020 14:10
    @burhan42 Als je nog een pinafschrift hebt, kunnen ze vaak de bon nog achterhalen.

    Het zelf openen van een Joy-con zorgt er wqel voor dat de garantie vervalt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    burhan42

    • 22 februari 2020 23:45
    @Krytuun

    Pfff dat is wel erg lang geleden maar bedankt ik ga toch zelf even kijken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NeoRoy

    • 21 februari 2020 19:53
    Heb het ook gehad. Viel buiten de garantie want ik had hem sinds de release. Ik dacht rond de 30 euro zelf betalen. Waardeloos was dat. Ben ik niet gewend van de Nintendosercice.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Joooooop

    • 22 februari 2020 01:20
    Slecht hoor dit, wel goed dat ze het verlengen. Misschien vaste service van maken.