Nintendo Benelux richt GameCube op 17-24 jarigen | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Kidding?

Nee, niet. Nintendo Benelux zal de reclamecampagne van de GameCube die op 3 mei verschijnt richten op jongeren tu en de 17 en de 24 jaar. Naast de 'bla-bla' redenen die Frank Rittinghaus (marketing) van Nintendo geeft, zal dit ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat de wat jongere gamer toch wel voor de GameCube gaat.

Voorbeeld van de marketing gericht op de wat oudere gamer zagen we vandaag in het blad 'Maxim' opduiken. Dit mannenblad ging gepaard met een mini-CD waarop allerlei GameCube filmpjes en screenshots staan. Dit alles zit verpakt in een doosje wat het uiterlijk van een GameCube heeft.

Console.be: Wat is de doelgroep voor de GameCube?Frank Rittinghaus: De primaire doelgroep voor de GameCube is dezelfde als bij Game Boy Advance. Dat betekent jongeren tu en de 17 en 24 jaar. We hebben ons de vraag gesteld waar we ons willen positioneren. Welke games gaan we introduceren? We baseren ons op de leeftijd vanaf 17 jaar omdat dit net boven de “oude Nintendo doelgroep” ligt (Gameboy Color en N64) en uit ervaring en onderzoek weten we dat de jongere doelgroep opkijkt naar de 17-24 jarigen. Daarom maken we ook reclame via de diverse media ( televisie, cinema, print, outdoor en Internet) waarbij het Internet de sluitpost is. We zijn niet van plan om op het Internet plat te adverteren. We zijn meer op zoek naar een concept waarbij wedstrijd en redactie gecombineerd worden met leuke prijzen en merkbeleving (het gaat vooral om naambekendheid en imago). We willen een sterk image neerzetten. Met natuurlijk de nodige interactie tu en de verschillende media. Al met al had Console.Be een intere ant interview met Nintendo Benelux, en staat er veel in wat je nog niet wist en wat je wel graag wilde weten. Klik hier voor het volledige interview.Met dank aan Sam voor het melden van dit nieuws.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou