Team Ninja, de ontwikkelstudio van Tecmo die ook verantwoordelijk was voor de Dead or Alive games, is druk aan het werken aan Ninja Gaiden. Ninja Gaiden wordt een soort remake voor de Xbox van de gelijknamige klassieker op de arcade en de NES. Het wordt een actiegame waarin je de rol krijgt van Ryu Hayabusa, de ninja die we natuurlijk al kennen uit de Dead or Alive games.

GameSpot kreeg de kans Team Ninja-baas Tomonobu Itagaki te interviewen, een man die erom bekend staat geen blad voor de mond te nemen bij interviews. Het interview is daarom weer leuk om te lezen, maar daarnaast staat er natuurlijk de nodige interessante info in.GS: What kind of structure will the game have? Will it be mission based? Nonlinear? TI: Nonlinear missions are unnecessary in a pure 100 percent action game. In addition, I am not so impudent as to make two or three paths through a stage and call the scenario branching "nonlinear." GS: How difficult is it to make the camera work for a fast-paced action game like this? Can players control it manually? TI: If there are any action games that force players to manually control the camera, that just proves that the cameramen they are hiring are idiots. Onze maatjes van Xboxworld hebben voor ons nog eens alle uitgegeven screenshots op een rijtje gezet, welke hier zijn te bekijken.