Nieuws
Battlefield 3

Nieuwe Battlefield verschijnt mogelijk op lancering op Game Pass

Aldus verschillende insiders

Geschreven door Michel Musters op
Een later dit jaar te verschijnen third party first-person shooter - mogelijk de nieuwe Battlefield - zou op lancering meteen op Xbox Game Pass komen te staan.

Dat meldt 'Shpeshal Ed' in een recente aflevering van de XboxEra-podcast. Deze insider lekte eerder ook correct dat Final Fantasy 7 Remake in maart naar PlayStation Plus zou komen. Volgens hem is er een dikke kans dat de grote third party-shooter later dit jaar meteen op lancering naar Xbox Game Pass komt.

Hij noemt geen namen, maar fans speculeren dat Shpeshal Ed het over de aankomende nieuwe Battlefield-game heeft. Die komt dit najaar uit. Daarbij lijkt de Call of Duty-franchise tegenwoordig meer verbonden te zijn aan PlayStation qua exclusieve deals.

Journalist en bewezen Battlefield-insider Tom Henderson lijkt op Twitter te bevestigen dat het inderdaad om Battlefield gaat. Vooralsnog hebben Electronic Arts, Dice of Microsoft echter niets bevestigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Rose komt op 19 april naar Street Fighter 5 Pac-Man 99 voor Nintendo Switch aangekondigd
19

Reacties op: Nieuwe Battlefield verschijnt mogelijk op lancering op Game Pass

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 7 april 2021 09:08
    Als battlefield de kant op gaat van battlefield 4 heb ik er wel weer zin in, vietnam tijd mag ook maar alles daarvoor hoeft voor mij echt niet meer. En als de focus maar neit ligt bij een battle royal mode ben ik blij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 7 april 2021 09:25
    @hulstpower Naar verluidt maakt Criterion de BR, net zoals bij BF5. Waarschijnlijk deze keer free to play en dus opzichzelfstaand. Van mij hoeft het allemaal ook niet hoor, maar er is nu eenmaal veel vraag naar. Doe mij maar gewoon conquest en ik ben al happy.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sall3mander

    • 7 april 2021 09:41
    @clandestine666 ja, ik ben zo klaar met dat battle royale, altijd maar free to play waardoor er altijd wel een hacker in de lobby zit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 7 april 2021 10:04
    @clandestine666 ik snap dat er vraag is. Maar de meeste mensen spelen apex, cod, fortnite de rest doet er niet toe of komt er niet tussen.. Ik heb dan liever dat ze bf modes nog beter maken dan tijd en geld in een mode stoppen die bijna niet gespeeld word. Denk dat de die hard bf fans al blij zijn met een dikke conquest mode

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 7 april 2021 09:48
    Het is niet mijn soort game, maar wel cool dat dit direct naar gamepass gaat, had het niet verwacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    COSMIC_TSAR

    • 7 april 2021 11:10
    Een AAA first person shooter, daar zijn er niet heel veel van. Naast CoD, Bf kom ik zo snel alleen op Far Cry en Back 4 Blood (al is dat misschien meer AA). Die laatste zou wel goed passen bij de service. Hopelijk komt het rond en horen we het over een tijdje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 7 april 2021 11:18
    @COSMIC_TSAR Doom, wolvenstein, halo, prey, rainbow six, destiny, apex, cyberpunk, dishonerd, bioshock, en killzone serie al is de vraag of Sony daar nog een vervolg op maakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    COSMIC_TSAR

    • 7 april 2021 11:31
    @hulstpower AAA third party FPS die dit jaar in aanmerking komen om in gamepass te launchen bedoel ik dan uiteraard. Die nieuwe Rainbow Six zou dan nog kunnen inderdaad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 7 april 2021 11:49
    @COSMIC_TSAR dan heb je halo zoals ik al zei en stalker 2, crossfire x van remedy, scorn. De laaste die allemaal noem zijn wel van indie dev maar hebben wel triple a gevoel vind ik zelf. Dan komt volgens geruchten ook nog eens wolvenstein 3 dit jaar en starfield.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    COSMIC_TSAR

    • 7 april 2021 13:12
    @hulstpower lees je het artikel wel? en heb je de originele bron geluisterd?

    Al die titels die je nu noemt zijn first party of second party en al lang bekend dat ze in Gamepass komen bij launch… Bovendien zijn dat niet grote triple A producties, Starfield is een rpg. Lijkt me duidelijk dat dat niet de games zijn waar naar wordt verwezen door meneer Ed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 7 april 2021 14:16
    @COSMIC_TSAR ik las het artikel maar hoe jij het zei interpreteerde ik het verkeerd, ik las meer van dat jij alleen die ene als first person shooters kende. En dan wat anders wat is triple a als het een hoog budget heeft of als het van hoge kwaliteit is. Want ik durf te wedden dat stalker 2 en crossfire x sp van een hogere kwaliteit is dan de gemiddelde cod games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 7 april 2021 14:23
    @hulstpower "Want ik durf te wedden dat stalker 2 en crossfire x sp van een hogere kwaliteit is dan de gemiddelde cod games." lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 7 april 2021 14:38
    @Paxopoxo op cod modern warfare reboot is cod sp al jaren ruk en van lage kwaliteit. Stalker 2 is volgens mij volledig sp niet helemaal zeker uit me hoofd maar ik verwacht daar veel van en remedy zijn super goed in maken van sp games en maken dus nu crossfire x wat veel leent van cos maar ik verwacht dat ze het alleen beter doen. Ik was vroeger fan van cod sp en multiplayer maar nu al jaren niet meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 7 april 2021 14:49
    @hulstpower Vond juist de laatste jaren met MW en CW de SP juist erg sterk. COD was stervende maar na MW (& Warzone) is het weer back in action en Warzone is nog steeds sinds 2019 een van de grootste games (misschien wel ooit).

    Cold War is in mijn mening een step back maar nog steeds beter dan alle meuk die ze er voor maakte zoals Infinite Warefare. Daar heb je wel gelijk in.

    Cod is misschien voor veel teveel hetzelfde maar wat het doet is erg goed. Lekkere arcade schietactie voorschotelen en camo's grinden of Warzone.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 7 april 2021 14:56
    @Paxopoxo daarom zei ik ook sp kwa multiplayer zijn er weinig die tegen cod op kunnen. Ik denk dat fortnite ook alleen succes heeft gehad omdat het free to play is en niet 60 euro in winkel betalen voor de game. Maar ik bedoelde dus alleen de singel player van die games crossfire x en stalker 2. En dit zijn games op papier van volgens mij van indie studios.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 7 april 2021 15:00
    @hulstpower SP is COD denk ik nog een stuk beter dan je credit geeft. Call of Duty WW2 had ook een erg goede campaign in Normandie.

    Maar ik vind het eigenlijk niet te vergelijken. COD is meer een boem knal Hollywood film en Stalker is een geweldige survival game. Call of pripyat was lang een van mijn favoriete games op PC haha. Crossfire X weet ik weinig van, ken Crossfire zelf en Remedy is geweldig maar ziet er voor mij niet super interessant uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 7 april 2021 15:33
    @Paxopoxo ja ww2 had ook nog wel een goei sp game was ik even vergeten ja. Maar daarvoor was het een tijd lang ruk vind ik zelf. Maar crossfire x wat ik gezien heb is wel beetje dat over de top cod style. Stalker daar in tegen hele andere game. Maar ik zei alleen dat veel mensen noemen triple a als de bench mark maar er zijn ook veel indie games die gewoon triple a zijn zoals stalker 2 en crossfire x daarom noemde ik die op. En dat die games mij nu interessanter lijken dan cod eind dit jaar bijvoorbeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 7 april 2021 15:41
    @hulstpower Ja 100%, Ghosts etc was erg slecht haha. Triple is voor mij gelukkig geen benchmark. Ik vind games zoals Insurgency Sandstorm vele male leuker dan een COD game. Je merkt wel dat er geen enorm team achter zit met enorme recources maar dat vind ik geen probleem.

    Stalker 2 wacht ik met smacht op tot hij op Gamepass komt en Crossfire X misschien toch even wat meer info over opzoeken. Nieuwe COD schijnt weer WW2 era te worden dus dat staat al veel mensen tegen en ik wacht het ook wel af. Strenge skill based matchmaking is wel erg mijn Mulitplater COD fun aan het verpesten, dus ook daarom.

    Genoeg te spelen voor ons nog zo te zien :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 7 april 2021 17:51
    @Paxopoxo ja ghost en een black ops die in de toekomst afspeelde met China en dan infite warfare. Maar voor mij was cod bruut in 360 tijd daarna is het behoorlijk uitgemolken en was er bij ps4 one al snel klaar mee. Maar genoeg mensen die het nog jog leuk. vinden. Speelde toen ook veel fifa maar nu ook al jaren niet meer.