Nieuws
Battlefield 3

'Nieuwe Battlefield speelt zich tien jaar in de toekomst af'

Game zou ook een battle royale-modus krijgen

Geschreven door Michel Musters op
De nieuwe Battlefield die in de maak is bij Dice zou zich ongeveer tien jaar in de toekomst afspelen.

Dat claimt de over het algemeen betrouwbare insider Tom Henderson. Volgens hem heet de nieuwe game simpelweg 'Battlefield' en bevat het licht futuristische elementen, waaronder militaire robots en geavanceerde drones. Henderson maakt daarbij de vergelijking met Black Ops 2, dat zich ook in de toekomst afspeelt.

Daarbij zou de campagne van de game flink op de schop zijn gegaan om een nieuwe ervaring te bieden. Spelers kunnen zelf kiezen of ze voor de Verenigde Staten of Rusland missies klaren en daar tijdens de campagne ook tussen wisselen. Dat komt omdat de speelbare personages in de game niet uit één van de twee landen komen. Daarbij zou heel de campagne in co-op doorgespeeld kunnen worden. 

De multiplayer zou nog grotere gevechten bevatten en worden beschreven als "Battlefield 3 en 4 op steroïden". Ook zou er een battle royale-modus in de maak zijn, al is niet duidelijk of die op lancering al beschikbaar is. 

Tot slot meldt Henderson dat de onthullingstrailer van de game geen gameplay of multiplayerbeelden bevat en vergelijkbaar is met de onthullingstrailer van Battlefield 5.

Behalve dat de nieuwe Battlefield in ontwikkeling is bij Dice, is bovenstaande informatie nog niet bevestigd. Ook is niet bekend wanneer EA de game precies onthult.

Battlefield 4 Second Assault

Dit artikel delen:

Lees meer

Waarom de Cooler Master SK622 het perfecte toetsenbord voor shooters is Tokyo Game Show wordt ook dit jaar digitaal gehouden
19

Reacties op: 'Nieuwe Battlefield speelt zich tien jaar in de toekomst af'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    ChapterZ

    • 30 maart 2021 12:06
    Deze sla, ik denk maar even over. 2142 was ook niet zo 1 succes. Deze heb ik wel 1 bezit. Maar was hem net niet. Releasedatum 17-10-2006.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 30 maart 2021 23:37
    @ChapterZ Wacht effe, gaan we nu ook al 1 in plaats van een schrijven? Kom op zeg, doe effe normaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 31 maart 2021 08:34
    @Messtranor Maak je toch niet zo druk man. Dit is een game forum en niet een taal/grammatica forum.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 31 maart 2021 10:11
    @Paxopoxo t is gewoon lastig te lezen op die manier. Ik maak me niet druk, ik geef mijn mening. Kritiek is blijkbaar direct "je druk maken"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 31 maart 2021 10:36
    @Messtranor Tuurlijk. Ga maar lekker stampvoeten. Fijne dag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 31 maart 2021 12:46
    @Paxopoxo hahaha, en IK maak me druk :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Kitsunebi

    • 31 maart 2021 16:19
    @Messtranor Hahah ja daar lijkt het wel op

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 1 april 2021 08:21
    @Messtranor Je hebt gewoon gelijk, het doet niet alleen pijn aan mijn ogen maar ook aan mijn ziel om zulke talige droeftoeterij te zien. Bedenk je echter wel dat je een 13 jarige probeert te overtuigen van het belang van begrijpelijk schrijven. Het zal even duren voor het kwartje valt, en meestal gebeurt dat heus wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 1 april 2021 09:38
    @Witty1889 Ja, denk dat ik gewoon oud aan t worden ben. (angry old man noises).

    Overigens probeer ik niemand te overtuigen hoor, ik zie gewoon wat en moest er effe mijn mening over geven, oftewel "me druk maken"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 30 maart 2021 12:12
    10 jaar is niet veel. Je hebt niet ineens lasers of andere high tech zooi. Althans ik verwacht niet al teveel nieuwe gadgets.
    Ben heel erg benieuwd. Battlefield is altijd wel mijn favoriete shooter geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 maart 2021 13:48
    @GoofyZ3 Weet niet of je wel een discovery channel kijkt maar daar had je jaren terug al iets over wapens die toen al bestonden en nu nog niet in games all cod of zo zitten want dan zou je zeggen dat het toekomst spul is.
    Denk aan een kogel met een micro chip er in die je kan instellen en dan afstand bepaald en waar die moet ontploffen in huis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 30 maart 2021 13:50
    @GoofyZ3 nou. Ik denk dat er in 10 jaar tijd veel zou kunnen veranderen met gevechtsdrones. Bv zwermen drones inzetten met een hoge intelligentie. Er zijn nu al zeer interessante prototypen van allerlei wapens die nog niet of nauwelijks zijn ingezet. Bv een verdedigingswapen wat alles wat ook maar beweegt met precisie onder vuur kan nemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheChief

    • 30 maart 2021 12:41
    Benieuwd of na de zeer matige tot slechte games die BF Hardline, BF1 en BF5 waren in mijn optiek DICE het nog in zich heeft om eindelijk weer eens een goede BF game te maken.

    Mijn verwachtingen zijn erg laag, we zullen zien of deze nieuwe game weer in de buurt komt van een BF3 of 4 qua kwaliteit van gameplay.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 maart 2021 13:48
    @TheChief Ja battlefield hardline vergeet soms gewoon dat die er ook nog was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 30 maart 2021 20:19
    @TheChief Hoe lang geleden is het dat je BF1 hebt gespeeld? Ik start hem regelmatig op en heb enorm veel plezier in alle chaos. Maar heb het spel pas laat gekocht dus ik heb niks meegekregen van day 1 problemen enzo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • iChrisNL

    • 30 maart 2021 13:11
    Goed nieuws, eindelijk weer een 'moderne' Battlefield.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Turambar

    • 30 maart 2021 16:13
    Helaas, heb tot nu toe alle BF's gespeeld, vanaf BF1942; jammer van deze move. Heb een hekel aan SF, dus ik vrees dat hiermee 20 jaar plezier voor mij ten einde is. Gelukkig is er nog een levende gemeenschap die BF4 speelt, een van de betere edities!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Kitsunebi

    • 31 maart 2021 16:19
    Goed nieuws! Gelukkig geen oude tijd game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 1 april 2021 07:11
    Het verbaast me een beetje dat mensen denken dat dit een soort BF2142 wordt. Over 10 jaar is het pas 2031 mensen, daar zit nog ruim 100 jaar verschil tussen. Je gaat echt niet schieten met lasers en rondrennen in een mech. Er zal hooguit nadruk worden gelegd op combat drones e.d.