Nieuws
PlayStation VR

Nieuw patent toont twee nieuwe PlayStation VR-brillen

Ook zou er haptic feedback aanwezig zijn

Geschreven door Michel Musters op
Een nieuw patent van Sony toont dat er mogelijk twee nieuwe virtualrealitybrillen in de maak zijn.

Het door Let's Go Digital gevonden patent toont twee verschillende versies van de headset, een 'vr/ar-headset' en een uitgeklede versie van het apparaat dat een 'vr/ar-bril' genoemd wordt. Mogelijk is Sony van plan om voor PlayStation 5 twee verschillende versies van de virtualrealitybril te lanceren, of heeft het bedrijf nog niet besloten welke het gaat gebruiken.

Verder toont het patent dat de headsets onder andere haptic feedback hebben, een gedetailleerde versie van reguliere rumble dat ook in de DualSense-controller zit. Daarnaast zouden de headsets sensoren hebben die aangeven wanneer mensen ze niet correct dragen. Ook zou er led-verlichting aanwezig zijn.

Hoe dan ook heeft Sony eerder al aangegeven te verwachten een nieuwe vr-ervaring naar PlayStation 5 te brengen. PlayStation 4-games die vr ondersteunen kunnen overigens wel op PlayStation 5 gespeeld worden; de oorspronkelijke PSVR-bril kan worden aangesloten op de nieuwe console met een speciale plug die via Sony's website kan worden besteld.

Dit artikel delen:

Lees meer

Online multiplayer van Watch Dogs Legion uitgesteld naar 2021 Metro Exodus komt naar next-gen consoles, nieuw deel in de maak
8

Reacties op: Nieuw patent toont twee nieuwe PlayStation VR-brillen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    denver

    • 26 november 2020 08:38
    Head Massage The Game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 26 november 2020 09:34
    Ben benieuwd, denk niet dat ps5 daar geschikt voor is. Ik heb al een aardige pc en merk toch dat vr spellen erg zwaar zijn. Komt natuurlijk omdat je 2 beelden hebt met hoge fps, als de fps te laag is wordt je misselijk. Vr is wel vet, maar niet geschikt voor lange speel sessies. Max 1,5 a 3 uur, ik word meestal moe van het staan :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 26 november 2020 10:37
    @GoofyZ3 Ik heb alleen PSVR, dat zal ermee te maken hebben, en een flinke batterij aan games, maar ik heb er nog nooit één staand gespeeld. Snap het denk ik bij ritme/party achtige dingen, maar ik zit tegen de 100 uur in Skyrim VR nu en speel zittend makkelijk 4-5 uur achter elkaar. Moet er niet aan denken om te proberen te gaan lopen. Laat m'n zithoek ook niet toe btw. PSVR heeft geen roomscale tracking natuurlijk ik zal wel niet weten wat ik mis..🙂 Sowieso geen kamer over voor een roomscale set up.. Ignorance is bliss..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 26 november 2020 12:34
    @clandestine666 speel je dan ook vliegspellen, elite dangerous of star wars squadron. Want dan zit ik ook maar vind de kwaliteit te laag en je mist een hoop details. En alles gaat te snel, althans voor in vr. Want zonder vr heb ik geen problemen. Omdat de schermen zo dicht op je ogen staan heb je echt 8k nodig om een perfect scherp beeld te krijgen. 4k is denk ik net te weinig. Dus 2x 8k. Duurt wel ff voordat de pc's of playstations dat aan kunnen. Btw AR lijkt me niks, veel te lage resolutie en is meer een gimmick. Wellicht met 8k en super goede tracking dat het werkt. Ik geloof er niet in, althans nu nog niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 26 november 2020 12:35
    @GoofyZ3 btw heb de headset van valve met roomtracking inderdaad. Beste vr spellen zijn boneworks en half life. De rest is matig tot leuk, maar vooral matig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 26 november 2020 15:11
    @GoofyZ3 HL Alyx… Ik ben jaloers, haha. Ik ga ervan uit dat die een release op de PS5 krijgt…Omdat het moet!! Ik ben van plan SW Squadr. nog te gaan kopen, en speel soms No Mans Sky en Ultrawings. Beide best tof, Ultrawings wint in weergave. Elite Dangerous heeft op de PS4 helaas nooit een VR update gehad wat nogal onbegrijpelijk is.. Had het dan zo gehaald.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 26 november 2020 10:48
    Check die lenzen behuizing dan! Eindelijk fatsoenlijk pilsjes drinken en dat ding ophouden! Die huidige kampeermagnetron op je bakkes is gewoon nogal oncomfortabel voor alles wat niet gamen is.😆

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 26 november 2020 11:38
    AR staat voor Augmented Reality. Je zou van een gameredacteur mogen verwachten dat hij weet wat AR is; wat mij betreft het grootste nieuwtje van dit patent.