Drie studenten van de Utrechtse Hogeschool voor de Kunsten hebben in samenwerking met het Bartiméus instituut een racegame ontwikkeld speciaal voor blinden.

Richard van Tol, Sander Huiberts en Hugo Verweij hebben tijdens de ontwikkeling van de game, genaamd Drive, geluid gebruikt als leidraad voor de ontwikkeling met uiteindelijk doel een niet-visuele computergame wat even leuk is als een “echte” computergame. De doelgroep is tussen de 10 en 14 jaar, wat natuurlijk niet wegneemt dat ook niet visueel gehandicapte mensen en ouderen er een hoop lol aan kunnen hebben.

The object of the game is to test the maximum speed of a newly developed vehicle, named the Shuttle, by driving as fast as possible. This shuttle moves along a fixed track, and the player has to pick up boosters to gain speed. Several sound effects will try to prevent the player from doing this. Co-pilot Bob and his stubborn comments accompany the player. There's absolutely no visual feedback; only the game's title, Drive, is visible on the screen. The player is solely dependent on his or her hearing. Het uit 1 level bestaande spel is te vinden op drive.soundsupport.net, voor Nederlanders is ook een versie te vinden op sneller.soundsupport.net. Beide sites liggen helaas op dit moment plat, hopelijk komen er snel mirrors.