Artificial Studios en Immersion Software & Graphics kondigen vandaag Monster Madness aan, een nieuw spel voor Xbox 360 en PC dat in het eerste kwartaal van 2006 op de markt zou moeten komen. Monster Madness maakt gebruik van de Reality Engine van Artificial Studios, een next-gen 3D engine die ook in City of Metronome gebruikt wordt.

Monster Madness laat je vanuit een top-down bovenaanzicht schieten op hordes zombies en ander gespuis. Toch is het ook mogelijk om omhoog en omlaag te mikken, om bijvoorbeeld vliegende monsters uit de weg te ruimen. Om de aanvallen van je monsters te ontwijken, beschik je over diverse ontwijkende moves.

Het wapenarsenaal waarmee je de zombies te lijf gaat is volledig up te graden met objecten die je her en der in de omgeving tegen zult komen. Je kunt ook wapens op voertuigen monteren en deze bewapende voertuigen vervolgens zelf besturen. Alsof dat nog niet genoeg is, kun je met vier spelers cooperatief de strijd met de monsters aan gaan, in vijf verschillende omgevingen, waaronder een buitenwijk, een school en een winkelcentrum.