In een interview met Shigeru Miyamoto, de man achter games als Pikmin, Donkey Kong en Mario, geeft hij zijn mening over twee populaire francises, namelijk Halo en The Legend of Zelda. Om te beginnen geeft Miyamoto aan dat hij zelf een game als Halo zou kunnen maken, maar hij kiest er bewust voor om dat niet te doen. Miyamoto meent namelijk dat het maken van een spel dat binnen de verwachtingen van het publiek ligt niet zijn stijl is. Het is zelfs zo dat hij tijdens het ontwikkelen van zijn games helemaal niet kijkt naar wat de consument wilt. Miyamoto vindt het veel leuker om nieuwe en originele dingen te creëren die interessant zijn voor gamers om te spelen.

Voorlopig dus geen door Miyamoto gemaakte kloon van Halo op komst

Verder geeft Miyamoto toe dat de verkoopcijfers van The Legend of Zelda: Twilight Princess in Japan wat tegenvallen en dat hij teleurgesteld is. In Amerika valt de verkoop van het laatste nieuwe Zelda avontuur echter goed mee. Als laatste gaf Miyamoto een nogal vreemd antwoord op een vraag die men hem stelde. De interviewer wou namelijk graag weten welk hedendaags conflict uit het echte leven Miyamoto genoeg aansprak om mogelijk aan de basis van een nieuw spelconcept te liggen. Als antwoord gaf de Japanner dat kinderen die hun zitjes op het openbaar vervoer niet willen afstaan aan oudere mensen hem aanspraken. Ook personen die hun belastingen niet willen betalen zijn volgens Miyamoto interessant.

Link kent volgens Miyamoto in Japan wat minder succes dan verwacht