"Ik denk dat ik bang zou zijn voor de verantwoordelijkheid (die crowdfunding met zich meebrengt)", aldus Miyamoto. Hij noemt de ontwikkelaars die voor deze manier van games maken gekozen hebben "erg dapper". 

Updates uitbrengen na release

Miyamoto sprak ook over het verder ontwikkelen van entertainmentsoftware na release, iets wat hij voor het eerst doet bij de audiogids die hij met Nintendo voor het Louvre-museum maakte. Op de vraag of hij deze manier van werken ook voor zijn toekomstige games mogelijk acht, antwoordt hij bevestigend, met de kanttekening dat er wel een goede omgeving voor moet zijn.

"Jazeker, op voorwaarde dat we de Nintendo eShop hebben en dat mensen deze daadwerkelijk gebruiken en het allemaal goed werkt. Als we die omgeving hebben, dan is het zeker iets waar we aan denken, ook wat betreft games", stelt Miyamoto. Hij bedoelt hiermee dat Nintendo wel de zekerheid moet hebben dat iedere consument in staat is om een dergelijke update voor een spel te ontvangen.

Miyamoto zelf wil niet te veel tijd besteden aan het verder ontwikkelen van projecten nadat hij ze op de markt heeft gebracht. "Vanuit mij gezien, ik wil ook verder naar een volgende titel; ik wil niet eeuwig blijven werken aan één game. Dus het zou een beperkte periode zijn na de release."

Het volledige interview met Shigeru Miyamoto volgt in de loop van volgende week.