Volgens Söderlund was er bij Electronic Arts nooit twijfel of er aan een nieuwe Mirror's Edge-game gewerkt zou worden. "We verkochten ongeveer 2,5 miljoen exemplaren van Mirror's Edge en het was nooit een vraag voor ons - natuurlijk gaan we een nieuwe Mirror's Edge maken. Heel het bedrijf staat er achter." Söderlund denkt wel dat er meer exemplaren van het nieuwe deel verkocht gaan worden, maar is sowieso blij dat hij bij een bedrijf werkt dat het mogelijk maakt om dergelijke games te ontwikkelen.
"We hebben jarenlang naar Mirror's Edge gekeken en hebben kleine teams prototypes laten maken", vertelt hij over het ontwikkelproces van de nieuwe game, die een reboot van de serie moet worden. "Pas toen Sara Jansson, die nu producer is, bij mij en Karl-Magnus Troedsson langs kwam en haar idee toonde, zagen we een visie die we meteen moesten uitwerken. De game is echt alleen in de volgende generatie mogelijk. Het is niet mogelijk op deze generatie consoles."
De nieuwe Mirror's Edge komt naar PlayStation 4, Xbox One en PC. Een releasedatum is nog niet bekend.
Reacties op: Mirror's Edge 2,5 miljoen keer verkocht
-JK-
omdat het persee mooi moet zijn of dat je uitgestrekte landschappen hebt?
of misschien wat anders, om zo vaag te blijven heeft niemand iets aan.
Bonecrusher1973
ravenger
maikelsteneker
Hoewel 2,5 miljoen exemplaren redelijk is, hoopt men natuurlijk op een groter publiek voor een nieuw deel. Direct doorgaan op het vorige deel is dan ook geen logische stap.
maikelsteneker
Reeserbleet
Tektwo
juliantje15
Mensen weten vaan niet dat graphics niet het enige is wat om kracht vraagt.
Graphics maken vooral gebruik van de videokaart, openwerelden van ram ( 16x meer dan in de vorige consoles ) en physics ( natuurkundige zwaartekracht berekeningen, voor een realistisch effect ) van de processor die ook veel krachtiger is dan in de vorige consoles en ook nodig voor een slimme AI. De reden dat ik GTA V en BF4 niet ga kopen is omdat het niet next gen is en in het geval van BF4 wel doen alsof dat het is. Leuk hoor, die opgepoetste graphics, maar nog altijd lineair met kleine maps en basic destruction. En @maikelsteneker, een engine is slechts het bouw platform waar op de game gamaakt wordt, lego is heel basic, maar sommigen kunnen er complexe dingen mee bouwen.
juliantje15
juliantje15
ravenger
juliantje15
SgtH3nry3
Graphics worden helaas altijd nog voorgetrokken op gameplay.
Davindiovich
eximion
Louwter
We hebben er genoeg plezier aan beleefd.
bigmichiel
Sowieso, we zien wel wat ze er van bakken. Deel 1 was een leuke proof of concept, maar ook niets meer. Zelfde als portal 1. Pas bij deel 2 merkte je dat je echt een game aan het spelen was, en niet zomaar een tech demo.
Tuinhoer
Het is maar dat je het weet
Majoortje
juliantje15
De Next gens zijn krachtig genoeg om VEEL betere graphics te bereiken en VEEL betere en grotere openwerelden met extreem veel dynamiek en diversiteit.