Howard erkent dat de downloadbare content voor Fallout 3 "erg chaotisch" was. Dat kwam door de grote hoeveelheid kleine pakketten, vermoedt Howard. Daarom wil de studio het bij Skyrim anders gaan aanpakken. "We willen minder DLC uitbrengen, maar wel grotere pakketten. Weet je, meer substantieel", aldus de producent. "We weten nog niet precies wat we gaan doen, maar de DLC gaat meer aanvoelen als een uitbreidingspakket."

Bethesda ontving in 2006 veel kritiek voor de downloadbare content van The Elder Scrolls IV: Oblivion. De uitgever bracht toen de Horse Armor-DLC uit, een pakket dat alleen een nieuwe paardenbepantsering bevatte voor de relatief hoge prijs van 2,50 euro. Die content wordt inmiddels gezien als een schoolvoorbeeld van hoe ontwikkelaars niet met DLC om moeten gaan.

Verder spelen

Howard laat tevens weten dat Bethesda meer lering heeft getrokken uit Fallout 3. Wanneer spelers het hoofdavontuur van Skyrim hebben voltooid, zullen zij nog steeds vrij door de wereld van Skyrim kunnen lopen. Dat was niet mogelijk in Fallout 3 en Fallout: New Vegas; deze games kenden een echt einde.

"Nee, dat was een fout inderdaad. We waren er erg overtuigd van, maar toen de game uitkwam kregen we luid en duidelijk te horen dat dit niet is wat [de spelers] wilden. Dus dat gaat niet nog eens gebeuren. Nee, wanneer je het hoofdavontuur uitspeelt, kun je gewoon verder spelen."