Gamer.nl heeft de desbetreffende garantieregeling inmiddels kunnen bevestigen. Deze geldt ondanks het feit dat de Xbox One officieel nog niet in Nederland verkrijgbaar is. Microsofts nieuwe console is al wel in andere Europese landen, zoals Duitsland, Engeland en Frankrijk, gelanceerd.
Op het online servicecentrum van Microsoft Nederland kunnen consumenten aangeven dat zij problemen ondervinden met hun Xbox One en deze via het serienummer ter reparatie of vervanging aanbieden. Zij moeten de Xbox One wel zelf verpakken en opsturen en krijgen vervolgens op een later tijdstip hun exemplaar gerepareerd terug of ontvangen een vergelijkbaar apparaat. Hier zijn geen verdere kosten aan verbonden. Deze garantie vervalt op 16 februari 2016.
Reacties op: Microsoft Nederland biedt garantie op geïmporteerde Xbox One
ZWGamemaster
XtraLinkUK
Dschadir NL
Ik heb inmiddels, nadat dit nieuws bekend is geworden, de Fifa bundel op Microsoftstore.de besteld. Ik ben zelf geen Fifa speler, dus als iemand interesse heeft in de Fifa downloadcode, dan hoor ik het wel (ik moet deze nog wel eerst ontvangen uiteraard).
Infinty_MLG
Ze zijn verplicht om klanten te helpen bij problemen van hun eigen product ongeacht in welk land het gekocht is.
Ze horen je swste helpen, al is t maar alleen om jou defecte console door te sturen bij wijze van.
xsuperaim
sickpuppy
Infinty_MLG
Dat zijn 2 verschillende dingen.
fenikxx
fenikxx
Als je een product in een ander EU-land koopt, die wél in Nederland te koop is, is elke fabrikant je verplicht te helpen met wat voor problemen dan ook, in Nederland zelf.
Markus88
Had btw gebeld omdat mij Xbox one controller DOA was ( Dead on arrival )
Dus..
cowzers
Waarschijnlijk al rekening mee gehouden maar toch.
Hoeveel hier hebben al een Xone?
ThereYouG0304
[CyW]-=BigBear=-
Ze kunnen niet genoeg produceren om alle landen tegelijk te voorzien in de vraag (die rondom launch altijd het grootste is) en de lokalisatie van software etc zal ook wel tijd kosten.. Vandaar dat ze ervoor kiezen om de grootste markten eerst te voorzien en later pas de kleinere markten.. Helaas voor ons behoort Nederland tot de kleinere markten..
kloakaTV
Vervolgens ben ik maar aan de Digitale games gegaan en dit werkte prima tot de laatste update kreeg ik een e100 error code en was de console helemaal niet meer bruikbaar.
Toen myservice.xbox.com weer eens bezocht en tot mijn verbazing kon ik hem opsturen.
Dit heb ik afgelopen 12-12 gedaan nu afwachten wanneer ik mijn nieuwe console ontvang.
Tektwo
promaluku
LiM
Tektwo
ShadowX
NL hanteert een ander garantie beleid dan wat de EU voorschrijft.
Binnen de wet (NL) hoeft MS dit namelijk niet te doen, het is dus een extra stuk service waarmee ze de klant tegemoet willen komen, en dat waardeer ik als klant zeker.
Maakt het voor mij als klant alleen maar aantrekkelijker om hem toch maar te gaan importeren.
ShadowX
Heb namelijk gemerkt dat die service daar veel beter is dan de helpdesk NL, mijn 360 slim ging pas geleden kapot en de garantie was eigenlijk al verlopen en kreeg bij MS NL geen drol voor elkaar, helpdesk van xbox.com was bereid de xbox 360 netjes te repareren en hebben dat ook gedaan, dat noem ik super service.