Met name dat consumenten een 3D-bril nodig hebben ziet hij als een beperkende factor. Samen gamen in dezelfde huiskamer is volgens Spencer lastig met de huidige 3D-technieken. "Een handjevol mensen die samen in de huiskamer zitten, met ieder een bril op van 150 dollar - ik ben er gewoon niet helemaal van overtuigd dat zoiets geschikt is voor een mainstream-publiek. Het is nogal vreemd en afstandelijk: mensen in één kamer samen aan het spelen krijgen terwijl niet iedereen hetzelfde beeld binnenkrijgt", aldus Spencer.

Wel geeft Spencer aan de ontwikkelingen rondom 3D niet volledig aan zich voorbij te laten gaan. "Vanzelfsprekend gaan we de opkomst van 3D niet negeren. Ik denk dat het iets is dat een rol gaat spelen binnen de entertainmentindustrie. Maar als vertegenwoordiger van Microsoft hoef ik er niet voor te zorgen dat consumenten een nieuwe televisie gaan kopen. Dat behoort niet tot onze bedrijfsvoering." Met deze opmerking verwijst Spencer naar concurrent Sony. Dat bedrijf zet hoog in op 3D, niet alleen voor de PlayStation 3, maar ook voor de verkoop van 3D-televisies.