Battlefield 1942, een van de beste multiplayergames van het afgelopen jaar, krijgt begin volgend jaar reeds een opvolger in de vorm van Battlefield Vietnam. Zoals de titel al doet vermoeden is het Tweede Wereldoorlogs-decor ingeruild voor die van de Vietnam oorlog. Dit zorgt natuurlijk voor enige veranderingen op het gebied van gameplay. Zo zullen er in de jungle van Vietnam veel meer mogelijkheden zijn jezelf te verstoppen. Ook staan nieuwe wapens en voortuigen tot je beschikking, variërend van Huey-helikopters en napalmbommen tot rook-markeerders. Helaas heeft men besloten geen vlammenwerper in het spel te stoppen, een wapen dat in de Vietnam oorlog toch vrij opvallend aanwezig was.

Net als Battlefield 1942 zal ook Battlefield Vietnam de grootste nadruk op het multiplayergedeelte hebben liggen. Zo zal er nog steeds geen singleplayer campaign met een verhaal aanwezig zijn. Wel zal men proberen het singleplayer gedeelte iets interessanter te maken dan het in Battlefield 1942 was. Ook het multiplayer gedeelte krijgt enige verbeteringen. Zo zal er voor de server veel meer in te stellen zijn op het gebied van ristricties wat wapens en voertuigen betreft, waardoor nieuwe gamemodes als sniper battles gecreeërd kunnen worden. Ook probeert men het teamplay aspect verder naar voren te brengen in de Conquest mode:For the basic game, we wanted to increase teamplay without sacrificing the ability for a single player to affect change. The most significant step made in this direction is in the way control points change hands. In 1942, a single player could easily and rapidly change control points. The number of players at the point had no bearing on the way control points changed hands.

In Vietnam, the control points will take longer to change hands but the more team members you have at a control point, the faster it changes. In other words, if it takes a single player four minutes to change a flag, two players can do it in two minutes, four players can do it in one minute, and so on. This encourages teamplay without forcing it on anyone. Het hele interview bij Computer and Videogames gaat nog verder in op een aantal andere aspecten van het spel, zoals het airliften, het schieten vanuit de bijrijders positie en de updates aan de grafische engine.