John Beech maakte tot een jaar geleden levels voor LittleBigPlanet in zijn vrije tijd. Beech is geen game-ontwerper met technische kennis, maar maakte gebruik van zijn architectonische vaardigheden bij het maken van de levels. Met deze levels maakte hij zoveel indruk dat hij werd aangenomen bij de studio, vertelt Mark Healey, creative director van Media Molecule in een interview met GamesTM.

“Wij hebben mensen vanuit de community ingehuurd, mensen voor wie LittleBigPlanet hun eerste kans was om te proberen een game te maken. John had geen idee hoe je games maakt, maar hij kocht LittleBigPlanet […], maakte gewoon dingen en viel echt op in de community.” Beech is volgens Healey niet de enige nieuwe werknemer die Media Molecule uit de community heeft gehaald.

Over LittleBigPlanet

LittleBigPlanet is een vrolijkgestemde platformgame voor PlayStation 3 die zich eenvoudig met een drietal knoppen laat bedienen. Een belangrijk onderdeel in de game is de level-editor, waarin Media Molecule spelers aanmoedigt hun creativiteit de vrije loop te laten en hun eigen levels te bouwen. Andere spelers kunnen deze levels vervolgens downloaden en van een beoordeling voorzien. Begin 2011 komt het tweede deel uit.