Rockstar geeft in het tijdschrift aan dat ze iemand nodig hebben die wat ouder is. Daarom zal James McCaffrey, die verantwoordelijk was voor de stem in de eerste twee delen, dit keer niet meewerken aan de game. De ontwikkelaar geeft ook aan niet een bekende steracteur te willen casten.

Behoud en verandering

Ondanks het feit dat de game voor het eerst door Rockstar zelf wordt ontwikkeld in plaats van Remedy, zal de game toch veel weghebben van de vorige delen. Artdirector Rob Nelson: "Alle thema's van Max Payne blijven intact: manipulatie, verraad en andere dingen die Max Payne echt definieerden." Ook het kenmerkende monoloog uit de vorige games keert terug.

Toch benadrukt Nelson dat verandering goed kan zijn: "Zullen er levels zijn die zich 's nachts in de regen afspelen? Waarschijnlijk, maar level na level in die setting wordt snel saai, dus we dachten dat het interessant was hem in [een nieuwe] omgeving te plaatsen. [In São Paulo] leven de rijken naast de armen en dat zorgt voor een hoop spanning.

Twaalf jaar later

Vorige week werd via hetzelfde nummer van Game Informer al bekend dat Max Payne 3 zich in de Braziliaanse stad São Paulo af gaat spelen. De stad wordt voor een groot deel nagemaakt met vernietigbare omgevingen en een dag- en nachtcyclus. De game speelt zich twaalf jaar na de gebeurtenissen uit het tweede deel af en de gelijknamige hoofdpersonage is zichtbaar ouder geworden. Zo heeft hij een kalend hoofd en een bierbuik.