Lucasfilm zag concept Star Wars Jedi: Fallen Order niet zitten
In een nieuwe aflevering van dehref="https://open.spotify.com/episode/1utZBmJK3wbgYq0konbbP1?si=21L041aGTc2reuQzsVhyCA" rel="noopener noreferrer" target="_blank"> AIAS Game Maker's Notebook</a> vertelt Star Wars Jedi: Fallen Order-regisseur Stig Asmussen dat Lucasfilm het idee voor de game aanvankelijk niet zag zitten.
"Ik pitchte: 'Hé, wat als we een game over Jedi en Force-krachten maken', en dat zagen ze niet helemaal zitten", zegt Asmussen. "Ze zeiden: 'wat dacht je van blasters en premiejagers en dergelijke?"
Uiteindelijk kreeg Asmussen groen licht voor Fallen Order door Lucasfilm ervan te overtuigen dat de samenstelling van Fallen Orders team niet geschikt was voor een dergelijke Star Wars-game:
"Je kan ons net zo goed vragen om een racegame te maken. Ik denk niet dat iemand blij wordt van het resultaat. Wat ik heb geleerd is dat de Jedi voor hen de heilige graal zijn. Je moet het verdienen om een game te mogen maken over Jedi. We gingen wat over en weer, maar uiteindelijk zagen ze waar ik vandaan kwam."
Star Wars Jedi: Fallen Order lanceerde afgelopen november. Een vervolg is mogelijk al in de maak.
Hoe vond je dit artikel?
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord
Reacties
hulstpower 10 januari 2020 - 13:03
staat respawn niet bekend om ze shooters en juis niet games zoals the fallen order is. Maar heb heerlijk genoten van de game.
HunterSeeker 10 januari 2020 - 13:52
@hulstpower vandaar dat men ook zei: "wat dacht je van blasters en premiejagers en dergelijke?"
darkmanwls 10 januari 2020 - 14:01
@HunterSeeker Huh, sorry maar ik vind t een heel krom verhaal. Die man, die dus van respawn is, een bedrijf dat bekend staat om shooters, wil lucasfilm er van overtuigen een jedi game te maken. Lucasfilm wil juist een game met blasters en premie jagers. En uiteindelijk weet men lucasfilm ervan te overtuigen dat Respawn (nogmaals, een bedrijf dat bekend staat om zn shooters) niet geschikt is om een game te maken met blasters en premiejagers. Zo lees ik t artikel en @hulstpower volgens mij ook. Maar daar klopt iets niet in. Het artikel wekt de impressie dat respawn zichzelf niet geschikt vind, terwijl de geschiedenis juist erop wijst dat ze perfect zouden zijn. Wellicht dat ze een keer wat anders willen, dat kan natuurlijk, maar dat is niet wat "niet geschikt" inhoud.
kr1z 10 januari 2020 - 14:45
Een game met blasters en premiejagers en dergelijke zie ik wel zitten eigenlijk. (al geniet ik ook best van fallen order.)
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord