Free Radical werkte tussen 2006 en 2008 aan Star Wars: Battlefront 3, een ontwikkelproces dat volgens Doak goed verliep, totdat er een nieuw management kwam bij LucasArts. "We wisselden van een team dat passie had voor het maken van games naar psychopaten die een advocaat in de kamer wilde hebben", aldus Doak.

Free Radical kreeg enkel betaald na het behalen van mijlpalen in de ontwikkeling, zoals graphics van een bepaald niveau. Volgens de audio director van Free Radical, Graeme Norgate, vond LucasArts altijd wel een reden om een mijlpaal niet goed te keuren. Norgate zegt: "Ze hadden ons al zes maanden niet betaald en ze weigerden een mijlpaal goed te keuren, dus we ploeterden maar voort totdat het geld opraakte."

Doak moest gesprekken voeren met "psychopaten die ons kapot wilden maken" en tegelijkertijd de moraal van zijn team van ontwikkelaars hoog houden. "Hen helpen met het behalen van mijlpalen die uiteindelijk tot hun falen zouden leiden was het meest deprimerende en nutteloze wat ik ook gedaan heb. Mijn ooit zo geliefde baan was in een nachtmerrie veranderd", aldus Doak.