Lionhead geeft in een nieuwe update voorzichtig wat informatie over hun nieuwste project Fable 2. Voordat Fable uitkwam, had Peter Molyneux heel wat beloofd over hoe goed en uitgebreid het spel zou zijn. Eén van die dingen was een open wereld waarin de speler vrij kon rondlopen. Uiteindelijk werd de speler in Fable gedwongen tot bepaalde paden. Fable 2 belooft echter weer een game te worden met die grote vrije wereld.

Lionhead wil voor Fable 2 in ieder geval het gevoel van de voorganger behouden. Dezelfde stijl qua ontwerpen en graphics, maar dan groter en beter en met een complete nieuwe engine. Een plek waar spelers echt op onderzoek uitgaan en geheimen ontdekken. Het lijkt er steeds meer op dat Fable 2 de game wordt, die Fable had moeten zijn. De volledige Lionhead update is hier verder te lezen.

“It’s been mentioned on quite a few occasions that the world in which Fable 2 takes place, just has to be beautiful. And it has to be big. And at the very same time also be very interesting. And be lush or sinister! And leave room for exploration and most importantly, we want it to be unique.”