LucasArts heeft vandaag bekend gemaakt dat LEGO Star Wars II: The Original Trilogy wereldwijd maar liefst 1.1 miljoen keer over de toonbank is gegaan. Het spel verscheen op 12 september voor maar liefst acht platformen tegelijk, van de Xbox 360 tot de GameBoy Advance, en alles daartusen. Menig game weet de grens van 1 miljoen exemplaren überhaupt niet te passeren, dit bewerkstelligen in het tijdsbestek van één week is dus zeker een prestatie! LEGO Star Wars II laat in de verkooplijsten toppers als Dead Rising, Test Drive Unlimited en Saints Row dan ook achter zich.

De oorzaak van het succes is dat LEGO Star Wars II zowel jonge als oude gamers weet aan te spreken. Voor de jongere gamers is het spel bijvoorbeeld heel vergeeflijk gemaakt; wanneer je sterft, kun je direct verder spelen, je verliest hoogstens wat punten. Oudere gamers vinden hun uitdaging echter in het vinden van alle bonussen en het behalen van een zo hoog mogelijke score. Jongere gamers zullen in hun nopjes zijn met de spelwereld die geheel uit LEGO-steentjes is opgebouwd, terwijl oudere gamers de unieke en humoristische kijk op het Star Wars-universum weten te waarderen.

"These are not the bricks you're looking for"