Hoewel Metal Gear Solid 3: Snake Eater hier nog maar net uit is heeft Hideo Kojima, de bedenker van de MGS reeks, alweer een aantal dingen losgelaten over MGS4. Volgens hem zal in de game de term "no place to hide" centraal staan. Een kort maar krachtige uitspraak die op allerlei manieren te interpreteren is. Je zou bijna gaan denken dat MGS4 geen stealthgame zal zijn. In een recent interview met CVG haalt hij geeft Kojima-san wat meer duidelijkheid door wat meer in te gaan op deze term. Volgens hem zal MGS4 nog steeds een volwaardige stealthgame blijven, maar zal de omgeving zó opgebouwd zijn dat het onmogelijk lijkt om ongezien te blijven. En als je je eenmaal in deze omgeving kunt verstoppen zal het alleen maar intenser en opwindender zijn. Laat het speculeren maar beginnen. Kojima praatte ook nog over de keuzes die hij gemaakt heeft bij het ontwikkelen van MGS3, en zelfs over zijn visie op de next-gen consoles. Kijk op CVG voor het interview.

Hideo Kojima zal volgens eigen zeggen geen tot weinig inbreng hebben waar het gaat om de creatieve inbreng in MGS4. Hij zal alleen de taak als producer op zich nemen. Of hij zich hier aan houdt is niet zeker, want deze belofte deed hij ook nadat MGS2 uitkwam. Laten we hopen dat hij deze belofte wederom zal breken.