De 'Dag van de Doden' wordt een maand lang gevierd in de Amplitude Studio-game. Het betreft het eerste evenement binnen Humankind, maar er moeten er velen volgen.
Día de los Muertos bestaat uit twee hoofdstukken, waarvan de eerste nu beschikbaar is en spelers twintig Festival Public Ceremonies in Mexico moeten behalen, een bevolking van minstens driehonderd moeten hebben en de religieuze leider van elke Empire in de game moeten worden. Wanneer dit behaald wordt, worden er onder andere een Catrina-avatar en drie symbolen ontgrendeld. Het tweede hoofdstuk begint op 16 november. Het evenement loopt tot eind deze maand. Meer details over het evenement zijn hier te vinden.
In Humankind kunnen spelers de geschiedenis van de mensheid zelf herschrijven, van de oertijd en de middeleeuwen tot de toekomst. Spelers kunnen roem vergaren door morele keuzes te maken en goede daden te doen. Daarbij komen er diverse echte historische gebeurtenissen op het pad van de speler. Het spel biedt vergelijkbare gameplay met de Civilization-reeks.
Humankind scoorde een 7 op Gamer.nl: "Hoewel overduidelijk geïnspireerd op Civilization is Humankind echt een aparte ervaring. Vooral de eerste fase van het ontdekken en claimen van land is een verfrissende dynamiek. Gaandeweg verliest de game wat stoom, maar blijft het door de vele systemen wel boeien. Het is te hopen dat die systemen met de komende patches beter tot hun recht komen. Humankind is qua ontwikkeling nog één of twee beurten verwijderd van door en door boeiende game."
Reacties op: Humandkind-evenement Día de los Muertos begonnen
Remco1984