Op de Unreal Tournament 2003 fansite Bombardiers.org is een interview verschenen met Juan Pancho Eekels over het spel, het gametype Bombing Run en ook het bonus pack wordt kort besproken. Het idee voor Bombing Run ontstond na een middagje brainstormen. Digital Extremes wilde namelijk een nieuwe gametype waar de nadruk op teamplay lag en zo werd Bombing Run geboren. Deze nieuwe feature van UT2003 is zo populair dat het zelfs mogelijk is dat we hem, iets aangepast of niet, zien terugkomen in de nieuwe Unreal games, en misschien komt er zelfs een Quake variant, hoewel dit erg onwaarschijnlijk lijkt.Bombardiers.org: What, in your opinion, makes a great Bombing Run map?

Digital Extremes: I like the maps that are nice and open, especially in the middle area where the two teams meet. A base on either end that you need to get into, can add to the excitement of the game (no crazy long windy hallway hell though!). So the more open it is, the more this game type shines IMO. But no flat maps please!

Verder kun je na het interview het woord Bombing Run niet meer zien, maar je bent wel een stuk meer te weten gekomen over dit bijzondere gametype.