Bij Sharky Extreme hebben ze een interview gehouden met de makers van Hitman: Codename 47.

Hitman: Codename 47 kan je het beste vergelijken met een moderne Thief, dus veel sluipwerk is vereist en dat is nou juits wat Thief zo goed heeft gemaakt.

Het zorgt voor lekker veel adrenaline en niet te vergeten de talloze schrikmomenten.SharkyExtreme: Hitman uses IO Interactive's Glacier engine. What are some of the features of this engine? Jens Peter Kurup: Without going into a lot of technical terms, the game engine is designed to realistically display IK movement and true physics movement. This means users will experience a new standard of human movement and object interaction. This includes cloth deformation, real time shadows and light, multiple LOD support, and particle systems. Glacier also allows for multiple and dynamic camera systems. We are also very proud of the path finding routines. For polygonal structures the engine allows the level designers to create intricate and accurate buildings. The engine also affords easy but advanced AI scripting to realistically reproduce human behavior and logic. The engine will support D3D and OpenGL at standard resolutions. What this means to the layman is a world where reality is not limited by the engine. The engine mimics reality completely...allowing for total immersion. Ik ben benieuwd of het wat wordt dit spel. De makers ervan, IO Interactive, hebben wel een paar klassiekers achter hun naam staan zoals het wereldberoemde Amiga spel: Sword of Sodan , maar ze hebben helaas ook het spel Amok gemaakt wat nou niet bepaald successvol was Eniwee, het interview lees je hier.