Nieuws
Hideo Kojima

Hideo Kojima wil 'de engste horrorgame' maken

Hij wil daarom enge films kijken

Geschreven door Michel Musters op
Death Stranding-ontwikkelaar Hideo Kojima wil "de engste horrorgame" maken.

Dat meldt hij in een tweet. "Om de engste horrorgame te maken, kijk ik naar enge films om mijn horrorziel te laten ontwaken. The Eye is een Thaise horrorfilm die ik huurde tijdens het ontwikkelen van PT, maar ik was te bang om hem af te kijken. De hoes van de film is zo eng dat ik alleen de disk huurde. Zal ik de film ooit durven afkijken?"

Kojima is wat dat betreft geen vreemde binnen het horrorgenre. Voordat hij bij Konami vertrok en aan Death Stranding begon, maakte hij PT, een demo voor het nooit uitgekomen Silent Hills. Veel gamers zien die demo als een van de engste virtuele ervaringen ooit gemaakt. Ook Death Stranding bevat hier en daar angstaanjagende momenten.

Meer details over een nieuwe project van Kojima en zijn studio Kojima Productions zijn er nog niet. Death Stranding verscheen dan ook pas eerder deze maand op PlayStation 4, en komt volgend jaar naar pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Valve onthult systeemeisen voor Half-Life: Alyx 'Half-Life: Alyx kan VR maken of breken' - Gamer.nl Podcast 254
21

Reacties op: Hideo Kojima wil 'de engste horrorgame' maken

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    HunterSeeker

    • 25 november 2019 09:11
    Misschien is VR iets voor Kojima?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 25 november 2019 10:26
    Dan moet je hele enge pakketjes dragen ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 25 november 2019 10:56
    @fonsrutte kijk nou uit met dit soort grapjes….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • denver

    • 25 november 2019 11:51
    Dat meldt hij in een tweet? Dan weet ik de schrijver van dit artikel al. 🤣

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 25 november 2019 13:05
    @denver Ik wilde onder het nieuwsbericht nog zetten 'speciaal voor denver', maar dat leek mij te kinderachtig. Daarbij, ik had toch wel een reactie van je verwacht. En ziehier!

    Ik blijf het fascinerend vinden dat je op een of andere manier tot de conclusie bent gekomen dat tweets geen echt nieuws kunnen omvatten. Heb je enig idee hoeveel aankondigingen van gamebedrijven en onthullingen van specifieke ontwikkelaars - zoals deze van Kojima - tegenwoordig via Twitter worden gedaan? En dan ben ik iemand die zelf nauwelijks van Twitter gebruik maakt, kun je nagaan! Ik vraag mij echt af waarom je denkt dat dit geen nieuws kán zijn. Het is Kojima die zegt dat hij een horrorgame wil maken, hoe duidelijk wil je het hebben? En ga je ook alle internationale gamesites af die dit als nieuws brengen? Ik probeer je denkwijze te begrijpen, maar voeg er vooral wat aan toe zodat ik het snap.

    Overigens zie ik je in de andere drie nieuwtjes die ik vanochtend heb geschreven niet reageren. Dat zijn geen tweets. Zijn die dan wel goed, ofzo? Ik weet het, don't feed the troll, maar ik ben werkelijk waar benieuwd naar wat er in jouw hoofd omgaat :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 25 november 2019 14:01
    @denver gast wat is je probleem? Ik heb zelf geen zin om heel twitter af te zoeken naar nieuwtjes, hints of teasers. Prima toch dat er sites zoals deze zijn om de krenten uit de twitterpap te vissen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 25 november 2019 14:53
    @Aerofox81
    Helemaal mee eens. Ik heb niet eens twitter, dus ben blij dat dit soort nieuwtjes hier nog even naar voren gehaald worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    shadowfirenl

    • 25 november 2019 20:10
    @Aerofox81 precies dit, al volg ik zelf Kojima op Reddit, vind ik persoonlijk een stuk gebruiksvriendelijker dan Twitter, al wordt ik misschien gewoon oud 😋.
    Overigens is alles dat Kojima maakt geniaal dus ik kijk hier weer naar uit!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 25 november 2019 22:01
    @shadowfirenl "Overigens is alles dat Kojima maakt geniaal dus ik kijk hier weer naar uit!" Dat vind ik dus een gevaarlijke opmerking. Niemand is feilloos, niemand maakt alleen maar toppers. Ik zie het vaker hoor, ik noem het altijd het "Tarantino effect" Die heeft namelijk ook een hoop volgers die per definitie vooraf al tof vinden wat ie maakt voordat ze het gezien hebben.

    Pas daar mee op, het zou kunnen hoor, dat de beste man nooit mis zal gaan schieten, maar pure kansberekening zegt dat ook hij ooit een keer zal falen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • revanius

    • 26 november 2019 00:24
    @darkmanwls inderdaad, zo goed vind ik bijv death stranding niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 25 november 2019 12:07
    Death Stranding was ook horrifying… slecht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    shadowfirenl

    • 25 november 2019 20:14
    @TheDeeGee ga weg man, heb je die game überhaupt wel gespeeld vraag ik me af. 🙊
    Dat het niet je soort spel is oké, maar die game zit zo goed in elkaar, is juist een pareltje tussen al die mainstream games door.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • revanius

    • 26 november 2019 00:25
    @shadowfirenl vind jij. ik vind ook van niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    misjnoe

    • 26 november 2019 15:58
    @shadowfirenl Het is door spelers (volgens metacritic) de slechtst beoordeelde Kojima game ooit. Wat je wel ziet is dat mensen het abnormaal slecht vinden of idioot goed. Er lijkt geen tussenweg te zijn. Anyway, TheDeeGee zegt dus niet iets wat heel gek is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 25 november 2019 16:27
    @Denver. De president van Amerika gebruikt nota bene Twitter om officiële aankondigingen te doen, dus vertel nogmaals waarom Twitter geen nieuwsbron is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 25 november 2019 22:02
    @Mmo-veteran Ga jij nou Donald Trump als voorbeeld gebruiken? Lol, begrijp me niet verkeerd, ik vind twitter ook wel degelijk een nieuwsbron hoor. Maar kan je dan geen beter voorbeeld vinden dan Trump? :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 26 november 2019 19:43
    @darkmanwls Nee eigenlijk niet want dit is het beste voorbeeld aangezien President Trump, een van de machtigste personen ter wereld is en Twitter gebruikt om nieuwtjes de wereld in te sturen.
    Laat je emotie even voor wat het is, zet het even aan de kant, zet ook even je politieke voorkeur in de koelkast en dan zul je tot de conclusie komen dat ik objectief gezien het beste voorbeeld heb aangedragen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 27 november 2019 02:52
    @Mmo-veteran Het heeft met mijn emotie en politieke voorkeur weinig te maken hoor. Ik ben vrij rechts, dat mag je gerust weten, wat toch ook de kant is waar Trump zich bevind. Ik heb dan ook niet zozer problemen met de ideeen van het kamp van Trump, maar meer met de manier waarom hij dit wil uitvoeren. De man is niet goed wijs.
    Maar wellicht had ik hier ook niet deze opmerking moeten maken. Gamer.nl is niet een platform voor politieke discussies.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 27 november 2019 11:24
    @darkmanwls Met dat laatste ben ik het eens!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Floppyhoofd_

    • 27 november 2019 12:03
    Vind persoonlijk zowel de Thaise als de Amerikaanse versies van The Eye zwaar tegen vallen en voorspelbaar… :( PT dan weer niet dus alsnog hoop XD