Het GTA3 nieuws blijft binnenstromen deze ochtend. Dit keer is het GameSpy dat een interview heeft gehouden met Dan Houser en Leslie Benzies van Rockstar Games. Zo zal de PC versie iets anders zijn dan de PS2 versie. De textures hebben een hogere resolutie en meer kleuren, zodat alles nog scherper en mooier is. De kijk afstand, het aantal burgers en auto's kan worden aangepast aan de snelheid van de PC. Ook de herhalingen zijn langer. Doordat de PC meer geheugen heeft kan je de replay van de laatste 30 seconden zien. De PS2 features zoals Auto-targeting zullen ook aanwezig zijn in de PC versie.GameSpy: I'll admit it. I was shocked at just how awesome GTA 3 for the PS2 was. Do you think the magic of the PS2 version is going to carry over to the PC? Dan: We hope so. I see no reason why not, as the game has been lovingly rebuilt for the PC by the team who made the PS2 version. It is not a third-party port, and, having taken six months, was certainly not a rushed job. In the end, the game concept is very strong, the gameplay very innovative, it plays and handles like a PC game, and has been graphically enhanced for the PC market. In moving from the PS2 to the PC, apart from graphics, your major challenge is in handling, and GTA3 on the PC handles like a PC game should. De eerder bekend gemaakte systeemeisen worden weer genoemd en de jongens van Rockstar geven opheldering over de multiplayer in GTA3. Die zal namelijk NIET aanwezig zijn. Rockstar vond het spel niet tot z'n recht komen in een multiplayer omgeving.