Limbo bevestigd voor PC en PS3

Limbo komt binnenkort naar PC en PlayStation 3. Dit heeft ontwikkelaar Playdead onthuld op de vernieuwde website van de voormalig exclusieve Xbox 360-platformer. Gisteren werd een vermelding van de PS3-versie ontdekt op de website van de Korean Game Rating Board, zoals werd vermoed blijkt die informatie dus te kloppen. Dat de game ook voor PC wordt uitgebracht via Steam, was nog niet bekend. De succesvolle Xbox 360-versie is sinds juli vorig jaar beschikbaar.

Media Molecule neemt afstand van LittleBigPlanet

Ontwikkelaar Media Molecule neemt afstand van LittleBigPlanet om zich te gaan richten op nieuwe ideeën. Dit heeft Siobhan Reddy, studiomanager van de ontwikkelaar, gezegd op de Gamelab Conference 2011 in Spanje, zo meldt Edge via Twitter. Dit bericht betekent niet dat er geen nieuwe LittleBigPlanet-games meer uit zullen komen. Of Media Molecule helemaal stopt met LittleBigPlanet is onduidelijk, ook zou een andere studio de serie kunnen overnemen. De PlayStation Vita-game binnen de serie wordt bijvoorbeeld ontwikkeld door Tarsier Studios en Double Eleven. De PlayStation Portable-versie is mede-ontwikkeld door Sony Cambridge. Wat het volgende project van Media Molecule is, is nog onbekend.

Killstreak-systeem veranderd voor Modern Warfare 3

Het killstreak-systeem van Call of Duty: Modern Warfare 3 is flink aangepast. Dit meldt Infinity Wards Robert Bowling op Twitter, in antwoord op fans van de first-person shooter. "We heben de manier waarop het killstreak-systeem werkt helemaal veranderd. Ik kan nog niet in detail treden, maar zal het delen wanneer ik dat kan", schrijft Bowling. Ook vertelt Bowling dat de perk Stopping Power niet in Modern Warfare 3 zit. Hij zegt dat daarvoor is gekozen, omdat de kracht van een wapen niet mag afhangen van één perk. De balans tussen de verschillende wapens is volgens Bowling daarom wel helemaal veranderd.

Gearbox: 'Blade Runner had onze ondergang betekend'

Gearbox Studios heeft de licentie gehad om een Blade Runner-game te maken, maar CEO Randy Pitchford denkt dat de game het einde betekend zou hebben voor de studio. Dat zegt hij in een interview met Official PlayStation Magazine. "We dachten: 'Nee, dat kunnen we niet doen'. Die game zou veertig miljoen dollar gekost hebben om te maken en 600 duizend keer zijn verkocht - en dat zou het einde zijn geweest voor ons", zegt Pitchford tegen OPM. "Er is geen rationeel businessmodel dat dit had kunnen laten werken. Als we het hadden gemaakt met een businessmodel dat wel zou werken, zou het niet de Blade Runner-game geweest zijn die we allemaal hadden gewild."

Split/Second-studio sluit deuren

Black Rock Studio, de ontwikkelaar achter actieracer Split/Second: Velocity, gaat definitief zijn deuren sluiten. Dit heeft eigenaar Disney Interactive Studio bevestigd tegenover Eurogamer.net. "Disney Interactive Studios bevestigt dat Black Rock Studios' huidige project geen groen licht heeft gekregen voor verdere ontwikkeling, daarom heeft het bedrijf zijn werknemers gisteren ingelicht over het voornemen om een consultatieproces te starten voor het voorstel om de studio te sluiten", luidt het statement van Disney.