[helaaspindakaas]Journey ontwikkelaar: 'Vecht -en shootgames zijn niet nuttig' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Wat is het nut om weer een dodelijke combo in een vechtgame uit te voeren? Wat verbetert dat aan je leven? Het is niet nuttig", laat Chen aan het Blog weten. "Mensen spelen nog steeds schaken omdat strategisch denken nuttig is. Zo zijn fitne -en brain training games ook nuttig. Mensen hebben weinig tijd om te spenderen dus zoeken ze naar relevantie", zegt Chen.

Ook geeft hij aan dat te veel games harcore zijn en dat hij juist spelletjes wil maken die voor de gehele familie toegankelijk zijn. "We maken games voor de PlayStation 3, maar we maken ze evenwel voor kinderen als voor ouders", laat Chen weten die op dit moment hard bezig is aan de mysterieuze titel Journey. "We willen daarmee een intiutievere en duidelijke game maken die ook je oma kan begrijpen. Journey is net als hiken, je gaat op een berg hiken en daar vind je wellicht ook andere hikers. Dat is alles", zegt Chen.

Journey is de nieuwste game van de makers van Flower. In deze game wordt een uitgestrekt woestijnlandschap verkend. Dit kan alleen of met andere spelers die het landschap verkennen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou