We kennen allemaal Max Payne. De game die een ware slowmotion/bullet time rage wist aan te wakkeren in actiegames. Een effect wat al wat langer mee ging in de filmwereld. De persoon die dit effect oorspronkelijk introduceerde, was actiefilm reggiseur John Woo. Eén van Woo's beste films, was Hard Boiled waarin Chow Yun-Fat een meedogenloze agent speelt genaamd Tequila. Stranglehold is in feite de opvolger van deze film, met dezelfde hoofdrolspeler, alleen nu gegoten in gamevorm. In een nieuw filmpje worden enkele leden van het ontwikkelteam bij Midway en John Woo zelf geinterviewd over deze game. Daarbij krijgen we veel nieuwe ingame footage te zien, wat duidelijk aantoont dat we hier met een echte next-gen titel te maken hebben. De omgevingen zijn bijna volledig interactief, waarbij haast alle objecten wel in je voordeel te gebruiken zijn. Tel daar praktich volledig vernietigbare omgevingen, mooie visuele effecten en afwisselende omgevingen bij op, en het wordt vrij duidelijk dat dit tot een veelbelovende game begint uit te groeien.