[geen nieuws stond al in preview] Nieuwe info multiplayer Red Dead Redemption onthuld | Gamer.nl

Eerder werd al bekendgemaakt dat er een free-roaming modus in de game zit, waarin spelers naar hartelust door de complete spelwereld kunnen reizen. Andere multiplayermodi variëren van team deachmatch tot een variant op capture the flag. Deze heet in Red Dead Redemption 'Hold Your Own' en hierin wordt er niet om een vlag maar om een zak goud gestreden. In de Gold Rush-modus kunnen spelers meerdere zakken goud oppakken, maar hoe meer zakken er in het bezit zijn, hoe langzamer het personage zich voortbeweegt. In Grab the Bag draait het om één zak die de speler naar zijn basis moet brengen.

Mexican stand off

Alle wedstrijden beginnen met een Mexican stand off. In westernfilms is dit een confrontatie tu en twee cowboys die met een revolver in hun hand tegenover elkaar staan. Degene die eerder schiet en de tegenstander raakt, heeft gewonnen. In Red Dead Redemption staan alle spelers in een cirkel en wordt er afgeteld. Zodra de teller op nul staat, probeert iedereen elkaar te raken. De laatste speler die overeind staat, krijgt een klein voordeel in de wedstrijd.

Spelers hebben in de multiplayer ook beschikking over de Dead Eye-functie. Hiermee kunnen spelers een mikpunt op een vijand aanwijzen en daar op blijven schieten. Red Dead Redemption komt op 21 mei uit voor Xbox 360 en PlayStation 3.