Onlangs verliet de lead-designer van de prehistorische game BC de Lionhead-sattelietontwikkelaar Inteprid Computer Entertainment, maar de rest van het team is allerminst bij de pakken neer gaan zitten. Men werkt momenteel hard aan dit ambitieuze project dat in het derde kwartaal van 2004 exclusief voor de Xbox zou moeten verschijnen.

Het spel biedt een licht alternatieve versie van de oertijd, waarin mensen en dino's naast elkaar leven. Als speler neem je de rol aan van een mens welke deel uitmaakt van een stel knotsmensen welke in een harde strijd verwikkeld zijn met een bende apen om de evolutie te winnen en als intelligentste ras uit de bus te komen bij de Nationale IQ Test. Als speler heb je veel indirecte invloed op de kudde mensen om je heen en ze zullen leren van hetgeen je uitspookt:Previously you've spoken about the role of the player and how we'll control one character but be able to order around other characters. How exactly does this squad-style element work and what benefits does it bring to the game?

Rider: The player is able to teach others by example, and generally whatever the player does, the team will copy them. For instance, I can take a team of cavemen to a watering hole and hit a button to order them to collect water. Those characters will now collect valuable water for the tribe until I order them otherwise.

Also if I am moving across the landscape and get attacked or choose to attack a creature, my team members will intelligently get involved in the combat. BC belooft alvast iets heel unieks te worden en is wederom een sterke titel in de reeds erg sterke line-up van de Xbox voor het komende jaar. Lees het hele interview bij Computer And Videogames en neem alle interessante feitjes in je op.