Nieuws
Xbox Series X

Foto's van Xbox Series X-prototype gelekt

Slechts één HDMI-poort

Geschreven door Cody van den Bogert op
Er zijn foto's gelekt van het prototype van de Xbox Series X. Op een van de afbeeldingen zijn de aanwezige aansluitingen van console te zien.

Natuurlijk zijn er al eerder afbeeldingen opgedoken van de Xbox Series X, maar dit zijn de eerste foto's van de daadwerkelijke console. In tegenstelling tot de afbeeldingen die voorheen verschenen, bevat de afgebeelde Xbox Series X een serienummer. Wanneer dit serienummer wordt ingetoetst op de daarvoor bestemde registratiesite van Microsoft, is te zien dat het in elk geval om een legitiem hardware-product gaat.

De waarheid van dit soort afbeeldingen is altijd te betwijfelen. Dat geldt zeker voor een render die AMD gebruikte tijdens hun CES-presentatie die later door een fan gemaakt bleek te zijn.

Op een van de afbeeldingen zijn de aanwezige aansluitingen van de Xbox Series X te zien. Het gaat hier om twee SuperSpeed USB-A-poorten, een ethernetpoort, een enkele HDMI-aansluiting, een optische audio-uitgang en een stroomaansluiting. Bovendien is er een USB-aansluiting aan de voorkant van de console te vinden. Wat wellicht het meest opvalt is dat maar één HDMI-poort aanwezig is, dat betekent dat Microsoft mogelijk heeft besloten om een aansluiting te verwijderen.

Naast bovengenoemde poorten is er ook nog een andere aansluiting te zien. Vooralsnog is de functie van deze aansluiting niet helemaal duidelijk, veel kenners vermoeden echter dat deze poort wordt gebruikt voor debugging door ontwikkelaars.

Natuurlijk gaat het hier om het prototype van de Xbox Series X en is het mogelijk dat de aansluitingen nog veranderen. De console lanceert immers pas eind 2020. Lees hier ons overzicht met alle geruchten en feiten over de Xbox Series X op een rijtje.

Dit artikel delen:

Lees meer

Met een microfoon het vliegtuig in voor Microsoft Flight Simulator Maak kennis met Hawkeye en Riesz uit Trails of Mana HD
15

Reacties op: Foto's van Xbox Series X-prototype gelekt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 22 januari 2020 10:27
    Ik heb de HDMI IN nooit gebruikt. Volgens mij werkt dat ook heel niet zo lekker als je Next kastje van Ziggo gebruikt toch>? Of heeft iemand daar wel goede ervaringen mee?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 22 januari 2020 11:58
    @kleinekoosjer Ik heb met oudere mediaboxen van Ziggo niets geks gezien of gehoord i.c.m. de HDMI-in op XBOX 360. Hoe dat met de Next mediabox van Ziggo zit zou ik niet weten, maar een simpele Google zoekopdracht naar je vraag geeft wel wat resultaten van internetfora over de problemen hiermee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 22 januari 2020 12:04
    LOL, denk dat er iemand behoorlijk op zijn flikker gaat krijgen, immers is het serienummer goed zichtbaar en ga er maar van uit dat MS een lijst heeft van welk serienummer naar wie gaat.

    Zelf vind ik em eigenlijk best wel mooi, maar dat komt dan ook dat ik van zo'n minimalistische zwarte kasten hou. Wel ben ik dan meer van de playstation, gebruik mijn PS3 nog steeds dagelijks, en als het echt is dat de PS5 PS3 games kan spelen (via gebruik van de disk, al dan niet als verificatie) dan zal de PS5 misschien nog best wel eens vanaf dag 1 mijn PS3 Phat 80GB vervangen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 22 januari 2020 12:18
    Heb ik eindelijk mijn pc uit de woonkamer, komt Microsoft met een pc voor in de woonkamer :-/

    Hoop echt dat sony niet met zo'n bakbeest komt, anders wacht ik echt op een slim editie. Waar de fok moet je dit ding neerzetten, lijkt wel een subwoofer :-D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 22 januari 2020 13:08
    @Aquemini de ps5's uiterlijk is 1-2 dagen terug met grote waarschijnlijkheid gelekt. Middels schetsen. Als we dit mogen geloven krijgt het een vergelijkbaar design als de ps4 met wat aanpassingen.

    De releasedatum is naar verluid in october en gaat de schappen in voor 499.

    GNL vind dit niet interessant genoeg om te schrijven dus bij deze.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    dagmardg

    • 22 januari 2020 13:17
    @Millman7 De release van de Xbox Series X is rond de feestdagen, later dan oktober. Een specifieke datum is nog niet bekendgemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 januari 2020 13:40
    @dagmardg let maar op dat micro de release rond de zelfde tijd doet of er net voor.
    Ze zeggen feestdagen rond de feestdagen maar dat kan er ook een maand er voor zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    dagmardg

    • 22 januari 2020 13:42
    @hulstpower dan nog zitten we niet in oktober :) Maar we gaan het zien! Ik wacht sowieso even met een nieuwe gen kopen, of ie nu een maand eerder of later uit komt :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 januari 2020 15:15
    @dagmardg nee maar holiday is 3 maanden voor bedrijven een seizoen dus. Dus als micro zegt met holiday 2020 is dst dus die hele periode en kan Oct Nov en dec zijn. Maar kan zo zijn dat ze september al komen met release zodat ie holiday season al overal is zelfde voor sony natuurlijk. Enige wat micronzei is dat ie holiday 2020 te koop.is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 22 januari 2020 19:45
    @dagmardg sorry ik had het over de ps5!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 22 januari 2020 23:46
    @Millman7
    Heb je een link van die gelekte info?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 24 januari 2020 14:52
    @CroniC zojuist even een linkje geplaatst bij het nieuwe ps5 artikel over het uiterlijk van vandaag. Want hier zat hij wederom niet tussen x)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 22 januari 2020 14:07
    @Aquemini Hij kan ook zijn kant gelegd worden en zo groot is ie niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Molotov89

    • 22 januari 2020 12:44
    Ik vind er wel een plek voor ;D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 22 januari 2020 12:51
    Mooie device om naast m'n Oled tv te shinen