Nieuws
Final Fantasy 8

Final Fantasy 8 Remastered komt in September

Komt uit op pc, PS4, Switch en Xbox One

Geschreven door Dagmar De Groot op
Vandaag heeft Final Fantasy via twitter laten weten dat Final Fantasy 8 Remastered vanaf 3 september beschikbaar zal zijn voor de pc, PS4, Switch en Xbox One.

Final Fantasy 8 is een RPG game die voor het eerst is uitgebracht in 1999 voor de PlayStation. Het verhaal volgt een jonge groep huurlingen die geleid wordt door Squall Leonhart. Ze worden meegesleurd in een conflict dat aangewakkerd wordt door Ultimecia, een tovenares uit de toekomst die de tijd wil comprimeren.

De game krijgt een aantal nieuwe functies; als eerste ‘Battle Assist’. Wanneer Battle Assist ingeschakeld is blijven de HP en ATB balken altijd vol en Limit Breaks kunnen op ieder moment geactiveerd worden. Verder krijgt de speler de keuze gevechtsmomenten uit de weg te gaan en kunnen alle cut scenes drie keer versneld worden.

Verder zijn er nog een aantal functies die pc-exclusief zijn;

  • All Items: Krijg alle items op een aantal na
  • All Abilities: Krijg alle vaardigheden voor de verworven GFs.
  • GF Max Level: Max alle levels voor de verworven GFs.
  • Max Gil: Max je Gil
  • Max Magic: Max de opslag voor alle verworven magie
  • All Limit Breaks: Krijg alle Limit Breaks
  • All Cards: Krijg alle kaarten behalve de zeldzame kaarten.
Final Fantasy 8
Final Fantasy 8
Final Fantasy 8
Final Fantasy 8

Dit artikel delen:

Lees meer

Speel Anno 1800 de hele week gratis Pc-versie Oddworld: Soulstorm verschijnt exclusief op Epic Games Store
11

Reacties op: Final Fantasy 8 Remastered komt in September

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Undefused

    • 20 augustus 2019 11:15
    Coola komt klaar denk? Hahaha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 20 augustus 2019 11:29
    Jeetje, de pc versie is wel echt een versie voor beginners zeg. Je staat ook zeker pal voor de eindbaas die nog maar 1hp over heeft zeker.

    Hoewel ik FF8 niet de beste van de hele reeks vond (persoonlijk was dat deel 6) was het zeker een hele goede, vooral omdat de moeilijkheid goed in balans was. Die wordt hiermee flink verstoord heb ik het idee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 20 augustus 2019 12:14
    Oh nice. Eindelijk. Ik heb deze game niet meer gespeeld sinds de originele PC versie. Maar dit is een game die ik( net als Coola) al jaren graag heruitgegeven wil zien en eindelijk komt die met een release datum.
    Zelfs als doen ze niks nieuws, niks verbeteren en enkel 1 op 1 porten zou ik deze nog altijd kopen.
    Op switch. Lekker overal ff8 kunnen spelen. Heel mooi.

    Day one insta buy.

    Overigens zie ik in het filmpje ook niet zo heel veel grafische upgrades.
    Dat hoeft ook niet wn misschien is dat wel als je de game uiteindelijk ziet. Misschien dat de modellen van de personages wel wat beter zijn en dat zie ik niet zo goed op mijn telefoon scherm

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • dagmardg

    • 20 augustus 2019 12:59
    @watashi wa maurice desu. Ik heb precies hetzelfde! Deze ga ik zeker voor mezelf scoren, Final Fantasy is een passie van mij dus iedere remaster ga ik zeker even testen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 20 augustus 2019 12:54
    Final fantasy 7 wordt helemaal niet geremastered, die krijgt een reMAKE. Allemachtig, moeten we dat nou nog steeds blijven uitleggen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 20 augustus 2019 14:43
    @darkmanwls

    Hahahah ja en vooral in het geval van FF7 is het echt een remake waarbij ze alles veranderen. Van gevechts systeem tot aan heel veel extra missies. Want als enkel midgar al 2 discs is en al net zo groot als een normale game dan maken ze heel veel erbij.
    Niks word overgenomen van het origineel behalve het idee en verhaal
    Maar blijkbaar vinden mensen een game overnieuw maken niet tellen als remake. Maar als dat geen remake is wat dan wel? Hahahah

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • dagmardg

    • 20 augustus 2019 15:15
    @darkmanwls Nee hoor, het is zeker begrepen, dit is alleen een fout geweest bij het schrijven ;) Bedankt voor het melden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 20 augustus 2019 20:58
    @dagmardg Da's mooi, maar het is bij lange na niet de 1e keer dat die "fout" gemaakt wordt op gamer.nl

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 20 augustus 2019 15:34
    Vond dit zo'n rare FF na het prachtige deel 7, deze kon me niet echt pakken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 20 augustus 2019 20:56
    @Oxymorphone Ik zou zeggen probeer m nog eens, maar ga er open in, niet met deel 7 in t achtehoofd, Want het is zeker een van de betere delen hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • anyaka

    • 20 augustus 2019 16:21
    FF8 was de eerste FF die ik ooit gespeeld heb. Nooit de game weten uit te spelen, zat vast op gevecht waarin de boss je female love intrest vast had en je haar in leven moest weten te houden tijdens het gevecht.