Gamespy heeft een interessant stukje online geplaatst over Everquest. Volgens de schrijver van het artikel, een die-hard Everquest fan, gaat het spel hard achteruit. Het spel wordt niet meer altijd gespeeld zoals het bedoeld was door Verant. Er wordt bijvoorbeeld veel ge-'kill steal'-d. Daarnaast zijn er steeds meer mensen die de hele tijd irritante dingen zeggen, mensen verrot schelden en gewoon geen opvoeding gehad hebben, blijkbaar. Daarnaast moeten newB's en die-hards elkaar respecteren (van beide kanten), moeten de prijzen op de virtuele veilingen in de game vaak lager worden (het principe daarachter is dat het niet alleen maar om geld draait in de game) en tot slot raadt hij je aan om CS te spelen. O nee, dat doe ik .Even though we all adventure, kill, camp, trade, and live in the same world defined by Verant's boundaries and rules, Verant has left the door open for people to develop their characters in the way they see fit. This is a good thing, as it makes each character unique. But it goes beyond simply choosing your race, class, deity, weapons, armor, items, jewelry, and trade skills. You can choose which path you want to take on how you want to be viewed by others. Though some may see this as a meaningless observation, the manner in which you interact with others and the way you conduct yourself says a lot about the person behind the monitor controlling that character. This, in turn, defines how others will interact with you.Een echte aanrader voor sommige mensen is ook nog deze officiele "play nice policies" van Verant.

Is het tegenwoordig soms een trend dat online games verziekt worden door sommige mensen? Ook andere games hebben er last van, met cheaters, teamkillers en noem het zooitje maar op. Komt het doordat online gaming te groot wordt?...