De software-maker wil met het Unreal Dev-fonds helpen om projecten die het intere ant vindt tot stand te brengen. "Hoewel ontwikkeling door creativiteit en vastberadenheid gedreven kan worden, kost het commercieel uitbrengen van een project vaak geld", aldus Tim Sweeney van Epic Games, dat de Unreal Engine 4 heeft ontwikkeld.
Sweeney legt uit dat hij dit zelf heeft ervaren bij de eerste spellen van Epic Games. Deze werden gefinancierd met inkomsten van grasmaaien, vertelt Sweeney. "Een klein budget kan al een groot verschil maken in het uitbrengen en marketen van een product." Het bedrijf stelt daarom tu en de 5.000 en 50.000 dollar beschikbaar voor ontwikkelaars die Unreal Engine 4 gebruiken voor hun project.
Projecten die in aanmerking willen komen, moeten wel een werkend prototype hebben. Vervolgens kan het project voorgedragen worden, Epic Games bepaalt dan of het project in kwestie geld krijgt van het fonds.
Verder laat Sweeney weten dat er geen addertjes onder het gras liggen: "Je project blijft van jou en je bent eigenaar van je IP en de rechten om je game uit te geven. Je mag het geld gebruiken zoals je wil." Overigens is het niet verplicht om een game te maken om in aanmerking te komen voor het fonds, andere projecten maken ook een kans.