Nieuws
Epic Games Store

Epic Games geeft korting aan gamers die game vlak voor sale kopen

Komt pechvogels tegemoet

Geschreven door Jolien Mauritsz op
Elke gamer heeft er weleens mee te maken gehad: Dat je net een game hebt aangeschaft en dat die een paar dagen later met fikse korting in de uitverkoop staat. Epic Games gaat nu proberen deze pechvogels tegemoet te komen.

De ontwikkelaar en uitgever wil dat doen door kopers een deel van het bedrag terug te geven als de game in de uitverkoop gaat. Het nieuwe beleid werd ontdekt door ontwikkelaar Joshua Boggs, die een mail van Epic Games kreeg om aan te geven dat hij een deel van het bedrag terug ging krijgen. “Je hebt onlangs een bestelling geplaatst bij de Epic Games Store”, zegt de e-mail. “De prijs van de game (s) die je hebt gekocht, is onlangs verlaagd, dus we geven een gedeeltelijke terugbetaling voor het verschil (de verschillen).” De tweet is hieronder te bekijken.

Dit houdt in dat kopers het bedrag van de korting terugkrijgen van Epic Games. Op dit moment is er een grote sale in de Epic Game Store actief. Verder is het ook mogelijk om via de online winkel Grand Theft Auto 5 gratis te downloaden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe mobiele game over Harry Potter aangekondigd Live om 15:00 uur: Cody duikt weer in Final Fantasy 7 Remake
13

Reacties op: Epic Games geeft korting aan gamers die game vlak voor sale kopen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 18 mei 2020 15:26
    Nice! Epic is echt goed bezig hoor de laatste tijd!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DutchDice

    • 18 mei 2020 15:38
    Ik pak er de gratis games (Nederlander😉).Me games koop ik op Steam,en dat bevalt me goed.Misschien als ze iets hebben wat op Steam niet te krijgen is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • sanderth

    • 18 mei 2020 17:49
    @DutchDice
    >Misschien als ze iets hebben wat op Steam niet te krijgen is?
    Moedig ze nou niet aan, met die exclusives :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 18 mei 2020 16:05
    Aan de ene kant lijkt het een leuk/mooi gebaar, het is erg klant vriendelijk.

    Maar de schaduwzijde is dat het waarschijnlijk onderzocht is en deel is van een marketing strategy om spelers van andere platformen te lokken. De consument is dan het kindje dat je een lollie geeft en dan blij is. Of de hoer die gebruikt word voor het toekomstplaatje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 18 mei 2020 16:09
    @HunterSeeker Epic is op alle fronten bezig om de game industrie te verbeteren en toegankelijker te maken voor iedereen. Kijk alleen al naar Unreal Engine 4 die volledig gratis beschikbaar is voor iedereen. Games spelen en games ontwikkelen is toegankelijker geworden dan ooit dankzij Epic. Ik zie geen schaduwzijde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr. Guy

    • 18 mei 2020 16:42
    @HunterSeeker alles is marketing. Maar dat maakt niet niet meer of minder klantvriendelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 18 mei 2020 18:48
    @HunterSeeker Nou en? Het is en blijft voordelig voor de koper dat ze dit aanbieden. Het is niet meer dan normaal voor een bedrijf om klanten te werven; ik vind dit een stuk vriendelijker dan spam emails of iemand die een voet tussen je deur steekt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 18 mei 2020 20:56
    @HunterSeeker tja, als je zo gaat denken mag je ook zeker vraagtekens zetten bij Valve, want eigenlijk alles dat Valve doet is om te zorgen om nog meer mensen naar steam te krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pinopokie

    • 18 mei 2020 17:44
    Markt penetratie zonder lube, zie hier (en de gratis games) hoe ze door geld weg te gooien straks bakken met geld gaan verdienen. Ik vind mooi :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 18 mei 2020 18:19
    dat er nog steeds mensen zijn die denken dat bedrijven gratis dingen weg geven ….. er is er maar 1 die daar achteraf echt beter van word .. juist die persoon die het gratis weg geeft …. dat heeft zijn doel ….. eerst je verlies nemen en daarna hard terug pakken ….. reclame zonder veel geld uit te geven en ook dat is een winst voor een bedrijf … GTA5 gratis weg geven heeft heel veel winst gemaakt voor EPIC

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 18 mei 2020 18:37
    @ravw
    Dus? Ik denk dat iedereen wel snapt dat Epic het doet om meer klanten te lokken. Ze doen dat op een prima manier, wat mij betreft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 18 mei 2020 20:57
    @ravw tja, en jij denkt dat valve anders is? think again, alles wat valve doet is om te zorgen dat er meer mensen gebruik maken van steam en zo dus sneller iets op hun store gaat kopen. Valve zijn net zo min lieverdjes als Epic..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 18 mei 2020 21:07
    @SuperDre Verklaar je nader? Steam koopt geen exclusives op. Ze hebben een van de snelste klantenservice. Bij Ubisoft of Origin moet ik dagen/weken wachten op een antwoordt. Steam heeft misschien niet de meest aantrekkelijke procenten maar dat geld wordt tenminste niet verspeeld.

    Ik ben benieuwd hoe het er over een paar jaar bij Epic het eruit gaat zien. Dan ook nog eens dat console games nergens exclusive worden verkocht maar op Windows juichen we dat toe. Dat noem ik nou pittig belachelijk en slechte monopoly.