Hoewel we dit jaar geen nieuwe Command & Conquer game hoeven te verwachten zijn de verwachtingen voor volgend jaar hoog gespannen. Westwood zou namelijk met Generals de volgende generatie C&C games in handen hebben. Dit deel richt zich nog meer op een realistische gameplay ervaring. Zo zal de AI beter reageren op acties van de speler en krijgen de units emoticons boven hun hoofd als ze wat zien of als ze in een bepaalde gemoedstoestand zijn.The C&C games have been criticised in the past for repetitive scripting. In gameplay terms, this meant that if you worked out the pattern the enemy units would follow, you could frequently beat them with ease. This is something that EA Pacific is trying to address in Generals, along with creating a generally more realistic style of play. "As a player, you're going to see the 'behaviour' of the AI," explains Skaggs. "You're not going to care how many brain cycles a second it has, so we're focusing on what the player sees. CVG heeft een zeer uitgebreide preview online gezet waarin we wat meer te weten komen over de AI, units en gameplay. Het artikel verscheen eerder in de Amerikaanse PC Zone, maar is nu voor iedereen toegankelijk. Generals staat gepland voor 21 januari.