Onlangs verscheen de demo van Will Rock, een "wide-open run and gunner " FPS zoals de mensen van ontwikkelaar Saber Interactive het zelf noemen. In
dit development report komt level designer Pavel Grachev aan het woord. Volgens Pavel is het erg belangrijk om de levels gevarieerd te houden aangezien de actie nogal herhalend kan worden en de speler wel geinteresseerd moet blijven.Once the levels are done, the next step is to populate them with items, opponents and events. In order to keep gameplay fresh, we introduce new opponents and items gradually as a reward to the player for his skilful progression through the game. By slowly introducing new elements, the gameplay remains interesting throughout. The same applies for weapons. New weapons are awarded to the player as he progresses through the game. While this sounds like common sense, it is really difficult to resist the temptation to hand over the entire arsenal to the player in the first two levels. After all the hard work put into creating the weapons, animations and special effects, the natural urge is to put them in the player's hands as soon as possible. There is no faster route to a boring game than to show all of your bells and whistles early on.
Pavel laat verder
weten hoe een level gemaakt wordt in Will Rock en dat er veel werk in het level design is gaan zitten. Elke map zou een mini-spelletje moeten zijn dat ook als losstaand level leuk zou zijn. Will Rock verschijnt volgende week in de Nederlandse winkels voor een adviesprijs van 29,99, terwijl het spel in Amerika sinds eergisteren voor 20 dollar over de toonbank gaat.
Reacties op: Elk level is een mini-spelletje in Will Rock
Soppie
Bij welk spel krijg je dat wel dan?
Naja ik zie het over een half uurtje in de game zelf
Generals
CenToRiuN
WaterOne
<zeurmode>
want…29.99€ is bijna het dubbele van 20$ ? …en als euro meer waard is dan de dollar dan is 20$ geen 20€ maar lager
Warmachine
Hij heeft dus wel gelijk.
http://www.xe.com/ucc/convert.cgi
retiredkamikazepilot
Psilon
Understatement van het jaar
KiLLERDiABLO
en waarom word dan mijn post met mijn mening verwijderd
terwijl ik gewoon normaal beargumenteer en vertel in beschaafde niet beledigende taal
dat is dus gewoon een zware minpunt voor jullie site als iemand niet eens meer gewoon zijn mening kan geven over een spel
zij het negatief of positief zonder gecensureerd te worden
wat is dit een democratie of een dictatuur
Squamata