Het is je misschien nooit opgevallen, maar in de meeste games die je speelt zal de hoofdpersoon nooit slapen, nooit eten, nooit naar het toilet gaan en is het meestal dag. Niet erg realistisch, en nu moet ik zeggen dat ik niet hoef te zien wat Duke Nukem op de WC doet. Toch zijn er enkele dingen die best in een spel gestopt kunnen worden. Iets wat ook Warthog, de maker van X10, dacht. In hun nieuwe science fiction shooter zal de speler moeten eten om te overleven. Verder zal er een echte dag en nacht cyclus zijn. Ook zal de wereld waar het spel zich afspeelt vooral bestaan uit grote openvlaktes en kun je allerlei weersomstandigheden verwachten. What's x10's storyline? Where is the game set and whom will we be playing? What are that character's main aims and objectives? Anything else we need to know about to get a good general overview of the title?

The game is set on a backwater planet called Kota3 - quite a dangerous place, as the player will find out. Not only does the player have to worry about hostile people or the carnivorous indigenous life, but there are other beings out for blood.

The player takes on the role of a marine. Just an ordinary marine - it's not the character that's a hero in x10. The actions the player has to perform will make them feel like a hero. The player's overall aim is to get off Kota3 alive, but along the way they'll have to embark on a number of smaller missions that encompass a whole variety of tasks. Het spel zal ongeveer 23 missies krijgen waarin de speler het opneemt tegen de meest exotische beesten en figuren. X10 komt uit voor de PC, Xbox, PS2 en GameCube en zal rond 2004 in de winkels liggen.