The Lord of the Creatures is de eerste game van Arvirago Entertainment, een nieuw bedrijf opgericht voor ex-Pyro medewerkers. The Lord of the Creatures zal, tegen de Pyro gewoonte in, geen strategische game worden maar een RPG voorzien van prachtige graphics dat zich afspeelt in een uniek universum. Het spel maakt gebruik van een door Arvirago zelf ontwikkelde 3D engine dewelke zeer puik werk aflevert, iets wat te zien is op de eerste screenshots die men vandaag beschikbaar heeft gesteld.

The Lord of the Creatures maakt veel gebruik van technieken als bumpmapping, vertex en pixel-shaders, volumetric shadows en anti-alias. Mocht dat allemaal als Chinees voor je klinken dan kan je ook gewoon genieten van de graphics zonder je af te vragen wat er allemaal voor een technieken achter zitten. Want het detail van de creaturen in dit spel is van ongekend niveau. Meer screenshots tref je aan bij GamersHell.The player will be able to confront on his own the challenges of the universe of “The Lord of the Creatures”, or will be able to interact online with other players around the world. All the geographic richness of the worlds of “The Lord of the Creatures” is represented with a next generation graphics engine created by Arvirago exclusively for this project. The new graphic engine includes everything necessary to make “The Lord of the Creatures” a visual experience of pictorial beauty, with worlds and creatures of a realism and expressiveness without precedent.