In september vorig jaar leverde Privotal Games haar debuutgame af met Conflict Desert Storm en had meteen een aardige verkoophit te pakken. Reeds voor het spel uit was wist men echter al dat er een vervolg zou komen. Of nee, eigenlijk wist men al dat er drie vervolgen zouden komen, want men heeft de reeks al tot 2005 gepland. Daar waar we volgend jaar naar Vietnam mogen zullen we dit jaar echter nog een keer in de Golf mogen vechten.

Computer and Videogames heeft een uitgebreid interview met de makers van het spel en gaat daarin onder andere in op de veranderingen tussen het origineel en deze opvolger. Zo zal er iets meer nadruk op de stealth komen te liggen:How are you expanding on Conflict: Desert Storm's stealth element?

Grinke: For Conflict: Desert Storm 2, we've also added stealth-specific levels. One of the complaints about the first game was that when you used stealth, you could use it at the start of the mission and then things would kick off and that would generally be the end of it. To combat that, the sequel has stealth-specific missions where you can complete the whole mission just by using the knife. De screenshots laten alvast zien dat het spel er ook op grafisch vlak erg op vooruit gegaan is. Vooral de resolutie van de textures is flink omhoog geschroefd waardoor de game er redelijk goed uit ziet. Het hele interview bij Computer and Videogames gaat vergezeld van een museum vol screenshots en een tweetal filmpjes die samen beelden vertonen van één aaneengesloten speelsessie, waardoor je een goed beeld van het spel krijgt. Lees het interview hier.