Het zojuist aangekondigde Starcraft Ghost weet voor veel commotie te zorgen. Blizzard, een van de meest gevestigde waarden in de wereld van PC Games, richt zich namelijk op consoles. Doemdenkende PC gamers zien de ondergang van hun platform al op hun afkomen. Maar om alle commotie te negeren is het misschien verstandiger om te kijken wat Starcraft Ghost nou precies voor een spel is. GameSpot kreeg de kans op de Tokyo Game Show en beschreef in een kort nieuwsbericht hoe het spel in zijn werk ging.

Starcraft Ghost bedient als een soort Metal Gear Solid maar heeft een aantal leuke toevoegingen vanwege het feit dat je de Ghost uit Starcraft bent en je dus allerlei special abilities hebt. Zo kan je door muren heen kijken om te zien wat zich erachter afspeelt en kan je aan hyperspeed voortbewegen wat bullet-time effecten vergelijkbaar met The Matrix oplevert:At this point, a couple of zerglings start to break through the metal panels in the floor and come charging at Nova, but because she's a ghost, she has the ability to move at hyper sonic-speed, which causes everything else in the environment to slowdown—it's somewhat similar to the bullet-time effect seen in The Matrix or recent games such as Max Payne and Dead to Rights. The zerglings are summarily destroyed and Nova goes into the next area where a large zerg hydrolisk pushes over a table while running at Nova. Instead of using her speed ability again, Nova busts out the flame thrower that bathes the room and all of the objects inside in a bright light as the hydrolisk catches on fire and then falls to the ground. Helaas zitten er ook enkele rasechte platform-elementen in het spel zoals herhaaldelijk over hindernissen heen springen. GameSpot belooft morgen meer over Starcraft Ghost te vertellen, maar tot die tijd kan je hier terecht.