Een goed verhaal en veel horror in de FPS Cleric | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Begin dit jaar kondigde het in Houston (Texas, VS) gevestigde Plutonium Games aan bezig te zijn met een horror first person shooter, gebaseerd op de Serious Engine (bekend van Serious Sam 1 & 2). Het spel kreeg de naam Cleric en zou aan het eind van 2003 af moeten zijn. We zijn nu bijna een jaar na de aankondiging beland en de details over het spel beginnen steeds meer onze kant op te komen.

In Cleric neemt de speler de rol aan van een jonge Ru ische priester (genaamd Aronos) in de 16e eeuw, in het stadje Saint Cerkain. Dit stadje is echter niet helemaal rein en op een gegeven moment verdwijnt de ene na de andere bewoner in het niets. De enige aanwijzing die Aronos heeft om het mysterie op te lo en is het feit dat er s'nachts zombies in het dorp rondlopen. Om het verhaal naar een goede einde te brengen zal de speler gebruik moeten maken van het geloof van de priester.

Volgens Plutonium Games hoeven we Cleric echter niet te zien als een soort 2e bijbel. Geloof wordt in het spel op een hele andere manier gebruikt. Er zijn namelijk meerdere goden aanwezig, die allemaal met elkaar in verhouding staan. Wordt er gebruik gemaakt van de kracht van de ene god, dan zal de andere dit niet in dank afnemen. Op deze manier zal er gebalanceerd moeten worden tu en de goden, zonder alles te laten eindigen in een enorme ruzie. In Cleric there are several gods that you can follow. However, following one god and using his or her powers may upset another one. There is a delicate balancing act that must be performed if you are to try to use all the gods' powers. You can however choose only to use one god's powers. It's entirely up to you. There will be conversation trees when you deal with NPCs. What you choose to say will sometimes have an affect on the end-game. Likewise mi ions you choose to go on or not go on will have an affect. There is a hidden point system in the game. This point system is based on all the things mentioned above. This point system will have a direct effect on what happens throughout the game. So you can play good or evil or try to find a place somewhere in between and actually enjoy a different story based on your choices. Als alles precies zo uitgewerkt wordt als er in het interview verteld wordt, kunnen we best nog eens te maken gaan krijgen met een zeer intere ante titel. Het hele vraaggesprek lees je op de volgende pagina.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou