Electronic Arts gaf in het derde kwartaal van 2008 onder andere Dead Space, Mirror's Edge en Left 4 Dead uit. Deze nieuwe intellectuele eigendommen (IE's) kwamen te dicht bij elkaar uit, denkt Gibeau, wat er voor zorgde dat niet alle titels naar verwachting verkochten. "Ik denk dat we teveel nieuwe IE's tegelijkertijd uitbrachten in het derde kwartaal van 2008. Ik zou ze meer hebben verspreid en beter timen. Ik zou meer reclame voor ze hebben gemaakt. De marketingtrajecten [voor deze games] waren vrij kort."

"We hielden ook geen rekening met de dramatisch ingezakte economie. We hebben dus veel geleerd over het lanceren van nieuwe IE's en hoe we ze moeten maken, maar om eerlijk te zijn hadden we ook niet veel vervolgen klaar liggen. Dus het was een strategie waarvoor we eigenlijk wel moesten kiezen."

Twee tot drie nieuwe IE's per jaar

Toch blijft EA proberen twee tot drie nieuwe intellectuele eigendommen per jaar te lanceren. Dit jaar komen bijvoorbeeld Dante's Inferno en Dragon Age uit. "Het is moeilijk te voorspellen, maar ik denk dat we voor twee tot drie nieuwe IE's per jaar gaan." Daarnaast komen ook steeds meer vervolgen op games die tot voor kort nieuwe IE's waren, zoals Mass Effect 2, Army of Two: 40th Day en [Battlefield] Bad Company 2.

EA's Games Label overziet alle coregames die Electronic Arts uitgeeft - van intern ontwikkelde games als Dead Space tot games van derde partijen als Left 4 Dead.