Onze vrienden bij CDMag hebben een interview gehouden met Greg Zeschuk en Ray Muzyka over de game Neverwinter Nights, een nieuw spel dat gebaseerd is op het alom bekende Dungeons & Dragons (waarvan nu een afschuwelijke film in de bios draait). In dit interview gaat men wat dieper in op de elementen die tot nu toe niet aanwezig waren in de games, maar wel in het orginele D&D-universum. Voor Neverwinter Nights een uitdaging dus om een stap naar het volgende niveau te doen.Muzyka: Making Baldur's Gate back in '96 and '97, we had ideas back then. It's almost like we saw them as two ends of a scale—they are both in the same continuum of role-playing games, and they're both single player and multiplayer. But one is really aimed at the single player game, and you can play it multiplayer. Whereas Neverwinter Nights is a multiplayer design, but you can play it single-player as well. So you can play with any number of players, from one to 64 per module, depending on how the module is arranged of course. Baldur's Gate was more... the DM didn't really have all that much control. It was more organizational kinds of controls—being able to talk or not, being able to initiate dialogue, looking at inventories, buying items at stores. In Neverwinter we've taken that and expanded it, so the DM has full control. And not only that, but you can make your own modules, too. So it's kind of like an evolution of Baldur's Gate.

Met de graphics hebben ze in ieder geval al een indrukwekkend niveau bereikt. Hoe spectaculair deze uiteindelijk gaan worden hangt natuurlijk ook een hoop af van hun releasedatum.