Het lijkt wel een trend te worden om goede titels zo lang mogelijk te laten wachten. Goede voorbeelden daarvan zijn Black&White, Max Payne, TeamFortress2 en niet als laatste Duke Forever. Deze laatste heeft weer een flinke stop geplaatst op screenshots en andere info, zodat we enkel de forums af kunnen zoeken naar kleine stukjes info over tech-updates van de Unreal-engine die nu al zwaar is aangepast.

We hoorden al eerder wat over implementatie van de Unreal2-engine features en nu krijgen we weer een brokje over de DirectX8 features.

Dit is wat ze te zeggen hadden op de officiele 3DRealm boards.As George implies here, our goal is to focus as much on DX8 as possible and that includes any engine modifications necessary to achieve great framerate. We've already made SIGNIFICANT changes to the Unreal engine's span buffer based occlusion model to increase framerate. We are also making changes to the mesh pipeline and other elements of the engine to take advantage of DX features like hardware transform.

----- snip -----

The Unreal engine is heavily CPU bound, so our focus on optimization is more on releasing that CPU tension. For example: the Unreal engine uses span buffering for occlusion. This approach has a lot of benefits, but is CPU intensive. We have saved a lot of framerate by reducing the complexity of the span calculations and reducing the number of required calculations. This kind of optimization is unrelated to the render API layer.Misschien is het een optie om dan Max Payne toch eens uit te brengen? Zeker omdat deze nog geen multiplayer support zal hebben.