DmC wordt gemaakt met Unreal-engine | Gamer.nl

DmC wordt gemaakt met Unreal-engine | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Ninja Theory gebruikte de Unreal-engine eveneens voor het binnenkort te verschijnen Enslaved. De MT Framework-engine van Capcom is onder meer terug te vinden in Resident Evil 5 en Marvel Vs. Capcom 3, die voor de lente van 2011 gepland staat.

Vooralsnog is de MT Framework-engine alleen door interne Capcom-studio's in gebruik genomen en hier komt met DmC geen verandering in, zo blijkt uit het bericht door een vertegenwoordiger van Ninja Theory. Wel gaf Capcom aan open te staan voor het beschikbaar stellen van de engine aan externe ontwikkelaars. 

DmC is een reboot van de Devil May Cry-serie en kent een heel anders ogende Dante. Eerder zei de baas van Ninja Theory, Tameem Antoniades, dat deze make-over nodig was voor deze tijd, omdat de oude Dante nu "niet meer cool zou zijn."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou