De reden waarom Icewind Dale 2 de Infinity engine gebruikt | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Icewind Dale 2 is pas net aangekondigd, maar moet volgens Black Isle Studios al in mei uit komen, iets wat we tegenwoordig niet vaak meer zien. Dat er naast een naderende releasedatum nog meer speciaal zal zijn aan Icewind Dale 2, maakt Doug Avery, de a ociate producer van Black Isle, nog maar eens duidelijk in een interview met HomeLAN.

Zo vertelt hij waarom het team weer gebruik maakt van de Infinity engine, een engine die grafisch behoorlijk verouderd is. Doug ziet dit niet als een probleem, er zijn een aantal features toegevoegd voor de derde edite van de Dungeons & Dragons regels en ook de interface is compleet vernieuwd, wat volgens hem genoeg is om de RPG succesvol te maken.The choice to use the Infinity Engine was a simple one really. We didn't have another engine that was as easy to use as Infinity and we already had it licensed to do another Icewind Dale game. As for the engine being dated, we've added a bunch of new features into it including a number of third edition Dungeons & Dragons modifications, character cla es, races and spells. We are also giving the interface a complete overhaul. Most of the areas are new and your party will even revisit some familiar territory, albeit 30+ years in the future. I think that players will really enjoy all the changes we've made to this aging but elegant engine. Verder legt hij ook nog dingen uit over de wapens, de omgeving waarin gespeeld zal worden en waarom de game maar zo kort in ontwikkeling is geweest. Het complete interview is terug te vinden op HomeLAN.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou